וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיצוץ בביירות כוון נגד בכיר מאוד בחיזבאללה"

ניר יהב

31.7.2011 / 19:12

בלבנון דיווחו כי הפיצוץ בסופ"ש בביירות נועד לפגוע בגורם רם דרג בארגון השיעי. חיזבאללה טען כי מדובר בפיצוץ גז, אך מונע גישה לזירה. מדיווח אחר עולה כי סמיר קונטאר נפגע בפיצוץ

רשת הטלוויזיה הלבנונית MTV דיווחה (ראשון) כי הפיצוץ שאירע ביום שישי ברובע הדאחייה בביירות נועד לפגוע ב"גורם בכיר מאוד בחיזבאללה המתגורר בבניין שבו אירע הפיצוץ". זאת בניגוד לדיווחים לפיהם המחבל הלבנוני סמיר קונטאר, ששוחרר מהכלא בישראל במסגרת עסקה בין ישראל לחיזבאללה, היה היעד לפיצוץ.

על פי הדיווח ברשת הלבנונית, המסתמך על גורם ביטחוני לבנוני בכיר, ביום שישי אירעו למעשה שני פיצוצים: הראשון במכונית מרצדס שחנתה בסמוך לבניין והשני בבניין עצמו, שם כאמור מתגורר בכיר בחיזבאללה ששמו לא נמסר. הרשת ציטטה אף גורם לבנוני בכיר שהכחיש את הדיווח לפיו קונטאר נפגע בפיצוץ: "הוא בריא ושלם", טען.

מנגד, העיתון הלבנוני "א-נהאר" אישר הבוקר את הדיווחים מאתמול לפיהם קונטאר הוא שנפגע בפיצוץ שאירע שלשום ברובע הדאחייה. העיתון התבסס על "מידע ביטחוני רשמי". על פי העיתון, קונטאר מתגורר במקום שבו אירע הפיצוץ.

אתמול, כזכור, דיווח אתר חדשות לבנוני כי הפיצוץ שאירע ביום שישי לא קשור לתקלה בבלון גז בביתו של אחד מתושבי הרובע - כפי שטענו השלטונות - אלא היווה ניסיון לחסל את קונטאר. מה שחיזק את הסברה הזו היו ההגעה המיידית של אנשי חיזבאללה למקום והסגר הביטחוני הממושך שהטילו סביב אזור הפיצוץ.

גורמים המתגוררים ברובע הדאחייה סיפרו אתמול כי הפיצוץ שאירע במתחם התרחש בדירה בקומה העשירית של אחד המגדלים. גורמי ביטחון מסרו גם כי פעילי חיזבאללה חמושים ירו באוויר במטרה לפזר את התקהלות הסקרנים בזירת הפיצוץ ולמנוע מחוקרי משטרת לבנון להתקרב לאזור. בחיזבאללה הכחישו את הדיווחים לפיהם נעשה ניסיון לחסל את קונטאר והמשיכו לטעון כי מדובר בפיצוץ של בלון גז בלבד.

סמיר קונטאר השתתף במתקפת הטרור על נהריה ב-1979, שבה נרצחו שני בני משפחת הרן ושני שוטרים. הוא הורשע ברצח של ארבעתם, בחטיפה ובניסיון לרצח, ונידון לחמישה מאסרי עולם ול-47 שנות מאסר. ביולי 2008 השתחרר ושב ללבנון במסגרת עסקה עם חיזבאללה שכללה את החזרת גופות החיילים החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר.

עוד באותו נושא:
דיווח: פיצוץ בביירות, "היעד - סמיר קונטאר"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully