וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פיצוץ בביירות, "היעד - סמיר קונטאר"

ניר יהב

30.7.2011 / 11:34

בעקבות פיצוץ אמש ברובע דאחייה, מעוז חיזבאללה בבירה הלבנונית, חושדים תושביו כי מדובר בניסיון לפגוע במחבל ששוחרר מהכלא הישראלי. חיזבאללה סגר את האזור וטען כי מדובר בפיצוץ גז

האם נעשה ניסיון להתנקש בחייו של סמיר קונטאר, המחבל הלבנוני ששוחרר מהכלא הישראלי במסגרת עסקת חליפין עם חיזבאללה? אתר חדשות לבנוני דיווח הבוקר (שבת) כי תושבי רובע הדאחייה בביירות סבורים שפיצוץ שאירע אמש ברובע הדאחייה בביירות, שם מתגוררים רבים מבכירי ארגון חיזבאללה, לא נבע מפיצוץ בלון גז אלא נועד לפגוע בקונטאר. לדיווח אין אישור ממקורות אחרים.

אמש, כאמור, אירע פיצוץ גדול ברובע דאחייה. על פי חלק מהדיווחים, כתוצאה מהפיצוץ נהרג אזרח לבנוני. מפרסומים אחרים עולה כי הוא פצוע באורח קשה. מיד לאחר הפיצוץ דווח כי הוא אירע כתוצאה מפיצוץ בלון גז. אך העובדה שחיזבאללה הטיל סגר ביטחוני על האזור עוררה בקרב התושבים ברובע את החשד שאין מדובר בפיצוץ בלון גז אלא בניסיון חיסול של קונטאר.

סוכנות הידיעות הגרמנית DPA דיווחה מפי מקור המתגורר ברובע הדאחייה, כי הפיצוץ שאירע אמש במתחם התרחש בדירה בקומה העשירית של אחד המגדלים. גורמי ביטחון מסרו לסוכנות כי פעילי חיזבאללה חמושים ירו באוויר במטרה לפזר את התקהלות הסקרנים בזירת הפיצוץ ולמנוע מחוקרי משטרת לבנון להתקרב לאזור.

אתרי חדשות לבנוניים שניסו ליצור קשר עם בכירים בחיזבאללה כדי לקבל מהם תגובה לא זכו למענה. גם עיתונאים המזוהים עם הארגון סרבו להגיב לדיווחים. יחד עם זאת, גורם בחיזבאללה הכחיש בשיחה עם אחד האתרים כי מדובר בפיגוע או בניסיון חיסול. על פי עדי ראייה, כוחות חיזבאללה כיתר את האזור במשך זמן רב והוא נמשך אפילו היום בשעות הבוקר, דבר המחזק את הסברה כי אין המדובר בפיצוץ בלון גז אלא בניסיון חיסול.

סמיר קונטאר השתתף בהתקפת הטרור על נהריה ב-1979, שבה נרצחו שני בני משפחת הרן ושני שוטרים. הוא הורשע ברצח של ארבעתם, בחטיפה ובניסיון לרצח, ונידון לחמישה מאסרי עולם ול-47 שנות מאסר. ביולי 2008 השתחרר ושב ללבנון במסגרת עסקה עם חיזבאללה שכללה את החזרת גופות החיילים החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר.

עוד באותו נושא:
נשיא סוריה אסד נפגש עם הרוצח סמיר קונטאר
הערכה: חיזבאללה פועל נגד כוח יוניפי"ל בלבנון
החיוך של קונטאר מצטלם טוב יותר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully