וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים צעדו בי-ם ותל אביב: "המערכת על הפנים"

1.8.2011 / 21:00

אחרי המטפלות, ההורים, הצעירים ומגזרים רבים אחרים, מצטרפים גם המורים לגל המחאות השוטף את המדינה. מאות מהם צעדו בירושלים ובתל אביב וצעקו "גם מורה רוצה תמורה"

אל שורת המחאות השוטפות את הארץ מצטרפים גם המורים, שיחד עם חברי תנועות נוער צעדו הערב (שני) מגן הסוס לבית ראש הממשלה בירושלים במחאה על מצבה של מערכת החינוך. אשר כהן, מורה מירושלים, אמר כי "מצב המערכת על הפנים כבר הרבה שנים, עוד מלפני כהונתו של גדעון סער. הרפורמה שעבר ארגון המורים שנויה במחלוקת, אך היא שולית לעומת איכות החינוך והפרטת החינוך. הסכמי שכר לא יפתרו בעיות איכות". יובל סרי, מארגן המחאה שמלמד בתיכון זיו בעיר, הצהיר ש"זוהי יריית הפתיחה וביום חמישי מתוכננת הפגנת ענק בכל הארץ".

עוד על גל המחאות:

עוד חזית מחאה: נהגי המוניות זועמים על ייקור הסולר
מחאה מתגלגלת: צפו בצעדת העגלות של ההורים בי-ם
מארגנות מחאת העגלות: "הצלחה אדירה, זו רק ההתחלה"

צעדה של מחאת המורים ברוטשילד תל אביב, יולי 2011. דרור עינב
ההפגנה מתקיימת תחת הכותרת "נושאים הספדים לחינוך הציבורי"/דרור עינב

במקביל, עשו 200 מורים את דרכם משדרות רוטשילד בתל אביב לגינת לוינסקי דרך שכונת התקווה, תחת הכותרת "נושאים הספדים לחינוך הציבורי". מיטל הרטמן, מורה בשנות העשרים לחייה המלמדת בבית הספר "יחד" בשכונת ג'סי כהן בחולון, שבכיתתה 40 תלמידים, אמרה כי "מערכת החינוך בשפל חסר תקדים. אין שום הערכה למקצוע ההוראה. המורים נתונים לפיקוחם של אלפי מפקחים של משרד החינוך והשלטון המקומי. המערכת לא השתנתה מימי המהפכה התעשייתית. אני מרגישה לא רלוונטית בכיתה". המורים נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "גם מורה רוצה תמורה", "איפה קיים חינוך לכולם", "חינוך ציבורי בשבילך ובשבילי".

אתמול בערב הפגינו כמה עשרות מטפלות, חברות באיגוד מטפלות המשפחתונים של משרד התמ"ת, במאהל המחאה ברחוב לוינסקי בתל אביב נגד תנאי העסקתן. המטפלות, אליהן הצטרפו דרי המאהל, קשרו עצמן ללול ילדים לאות מחאה על משכורתן הנמוכה ועל כך שהן נאלצות לממן מכיסן חלק ניכר מפעילות המשפחתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully