וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חזית מחאה: נהגי המוניות זועמים על ייקור הסולר

ענת עובדיה

1.8.2011 / 16:36

נהגי המוניות מוחים על כך שהסולר לא נכלל בהוזלת הדלק עליה הוכרז אתמול, וכך הוא התייקר ב-30 אגורות. "הממשלה זורה חול בעיני האזרחים. האם נהגי המוניות הם בנים חורגים לממשלה"?

נהגי המוניות פותחים בחזית משלהם: אתמול הודיעה הממשלה כי מחיר הבנזין שאמור היה להתייקר הלילה, יישאר על כנו, ע"י הוזלה של מס הבלו. אולם, הסולר לא נכלל בהחלטה, ומחירו אכן עלה ב-30 אגורות לליטר. נהגי המוניות החליטו שלא להישאר אדישים, ועל רקע גל המחאה, החליטו לצאת למאבק משלהם בדרישה להוזיל גם את מחיר הסולר.

"המדינה פשוט מרמה את האזרחים, היא זורה להם חול בעיניים", אמר עזרא אשכנזי, סגן יו"ר איגוד נהגי המוניות בשיחה עם וואלה! חדשות. "זו הפעם השנייה שלא כוללים את הסולר בהוזלה, האם אנחנו בנים חורגים לממשלה?"

עוד על מחירי הדלק וגל המחאה האחרון:
הישג למחאה: מחיר הדלק לא יעלה
לנדאו: ”להוריד המס על הדלק כדי למנוע ההתייקרות"
הנשיא לראשי המחאה: "כבשתם את לב העם"
אפקט הקוטג': קריאה לחרם צרכני על חברות הדלק

"זה גם לא פוגע רק בנו, אלא גם באוטובוסים ובנהגי המשאיות, וכך בעצם חוזר חזרה ופוגע באזרחים, ויוצא שאנחנו ממשיכים לשלם יותר", הוסיף אשכנזי, ואמר עוד כי הוא תומך בגל המחאה שהתעורר לאחרונה. "הממשלה הזאת ממשיכה להיות עשירה כשהעם עני. הם מוזילים מצד אחד ובעצם מייקרים הצד השני, אז מה עשינו בזה?"

בתוך כך, גם שר התחבורה, ישראל כץ, מצטרף לקריאה, ופנה היום בדחיפות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה להורות על הפחתה מיידית גם במחיר הסולר. "במידה ולא יופחת הבלו על הסולר, כפי שהופחת על הבנזין, יידרש משרד התחבורה להעלות את תעריפי הנסיעה במוניות בשיעור של למעלה מחמישה אחוזים, וזאת כאשר רק בחודש מרץ 2011 הועלו התעריפים בשיעור דומה", אמר כץ.

במסגרת המאבק, מתכננים נהגי המוניות להפגין בשלושה מוקדים שונים בתל אביב ביום רביעי הקרוב – מול קריית הממשלה, מול עיריית תל אביב ברחוב אבן גבירול, וכן בכיכר המדינה. ההפגנות אמנם נשארות לפי שעה בתל אביב בלבד, אולם אשכנזי מבטיח כי נהגים מכל רחבי הארץ יגיעו, וכי הם לא יהססו להרחיב את המחאה בהמשך גם למקומות נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully