וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הירי מלבנון: "לא רוצים לחמם הגבול"

פנחס וולף

1.8.2011 / 10:54

במהלך ישיבת ועדת חוץ וביטחון התייחס ראש הממשלה לתקריות הירי בגבול הצפון ובמחסום קלנדיה ואמר כי היה על החיילים להגן על עצמם וכי ישראל איננה מחפשת עימות

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יובל בן אבו, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שני) לתקרית הירי שאירעה בגבול עם לבנון. בישיבת ועדת חוץ וביטחון אמר כי "אנחנו לא מחפשים לחמם את הגבול. הייתה שם תקרית, החיילים שם פעלו כפי שהיו צריכים לפעול, הם צריכים להגן גם על עצמם, הם נחושים לגן על עצמם והגבול, אבל אנחנו לא מחפשים לחמם את הגבול". לדברי גורמים בסביבת נתניהו, מסר ברוח דומה הועבר גם "למי שצריך" .

נתניהו התייחס גם לתקרית הירי במחנה הפליטים קלנדיה ואמר כי "הייתה בקלנדיה כוונה לפגוע בחיילים, חובתם וזכותם של החיילים להגן על עצמם".

שתי תקריות הירי אירעו הבוקר. התקרית בגבול הצפון אירעה בשטח הישראלי של הכפר רג'ר. בצה"ל אומרים כי חייל מצבא לבנון נהרג מירי של כוחות צה"ל סמוך לכפר, לאחר שפתח באש לעבר הכוחות הישראליים. תלונה בנושא הוגשה לכוח יוניפי"ל. תקרית הירי השנייה אירעה במחנה הפליטים קלנדיה. מקורות פלסטינים דיווחו הבוקר כי שני פלסטינים נהרגו כתוצאה מירי של חיילי צה"ל שפעלו במחנה הפליטים שליד רמאללה. על פי עדי ראייה, החיילים הישראלים נכנסו למחנה לפנות בוקר כדי לעצור מספר פלסטינים. לטענתם, החיילים פתחו באש והרגו שניים מהם.

נשיא לבנון, מישל סלימאן, הגיב הבוקר גם הוא לתקרית בגבול הצפון ואמר כי ישראל מנסה לחדש את פעולותיה האגרסיביות. "האויב הישראלי באזור ווזאני ניסה הבוקר לחזור שוב על מעשיו התוקפניים אך צבא לבנון עמד על המשמר", אמר סלימאן, שכיהן בעבר כמפקד צבא לבנון, בנאום שנשא לרגל יום הצבא בלבנון, והוסיף כי ארצו מחויבת להחלטה 1701 של האו"ם.

עוד על תקריות הירי:
דיווח: שני פלסטינים נהרגו מירי של צה"ל בקלנדיה
אש נפתחה לעבר חיילי צה"ל בכפר רג'ר

"פועלים להבטיח וטו אמריקאי בספטמבר"

מלבד תקריות הירי בגזרות השונות, התייחס נתניהו גם לכוונת הפלסטינים לפנות לאו"ם בספטמבר בבקשה להכריז על מדינה. לדבריו, "אנחנו נערכים לתרחישים שונים בכלים שונים. יש שורה של תרחישים. ההגעה למשא ומתן ישיר נותרה היעד שלנו. אנחנו מנסים להיערך לכך בצורה מיטבית. המטרה היא לפרק מוקשים שונים".

נתניהו המשיך והתייחס גם לעמיתו ברשות הפלסטינית ואמר כי "אבו מאזן קיבל החלטה אסטרטגית ללכת לאו"ם כמעט בכל מקרה. לא רואים תרחיש שהוא לא הולך, כי הוא אמור לקבל שם דברים ללא הסכם שלום ולכן הוא החליט ללכת על זה. מבחינתנו זה הולך לעבור דרך מועצת הביטחון של האו"ם. אנחנו פועלים להבטיח וטו אמריקאי. זה לא ימנע את הרוב באו"ם, ההחלטה באו"ם רק תקשיח את דרישות הפלסטינים וכל ממשלה ישראלית לא תוכל לקבל את זה. זה יגדיל פערים במקום להקטין, זה לא יקרב את השלום, אלא רק ירחיק אותו".

נתניהו דיבר על המעורבות האמריקאית בתהליך ואמר כי ממשלת ישראל "פועלת באינטרקציה עם האמריקאים, במסגרתה אנו מנסים לבנות מסמך. נכנסו אליו מספר משפטים מהנאום השני של אובמה, שמתייחס לכך שהקו יהיה שונה מקווי 1967".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"מעמד הביניים משלם ביוקר על מחדלי נתניהו"

במהלך דברי נתניהו נרשמו חילופי דברים בין שני היריבים במפלגת קדימה: יו"ר האופוזיציה ציפי לבני ויו"ר ועדת חוץ וביטחון שאול מופז. לבני שאלה את נתניהו: "האם עמדת הקוורטט ביחס לגבולות 67' זו עמדה שהאמריקאים הציגו והאם היא מקובלת על ישראל?" נתניהו השיב: "האמריקאים יודעים מה עמדת ישראל". בשלב זה לבני שאלה: "מה לגבי העמדה של הרוסים?" מופז זעם על השאלה ואמר: "אלו דברים מוועדת משנה וצריך לדון עליהם שם". נתניהו אמר בתגובה: "תזמינו אותי לוועדת המשנה ונדבר על זה בנחת".

מופז בחר התייחס גם לנושא מחאת האוהלים, זאת למרות שהדיון הוגדר כדיון מדיני. מופז תקף את ראש הממשלה ואמר כי "מעמד הביניים משלם ביוקר על מחדלייך ומחדלי ממשלתך בתחום החברתי והכלכלי. אבוי לנו אם בספטמבר הוא ישלם על מחדלייך בתחום המדיני". מופז הביע את דאגתו ושאל "האם יידרשו עשרות אלפי הצעירים האלה ללבוש מדים רק בגלל חוסר היוזמה וחוסר הרצון שלך להוביל מהלך מדיני?".

עוד אמר מופז כי הוא מקווה שנתניהו לא יהפוך את מערכת הביטחון ל"שעיר לעזאזל של שינוי סדר העדיפויות הלאומי החשוב כל כך", והוסיף כי "הוועדה תדרוש להיות מעורבת בכל שינוי בתקציב הביטחון. התקציב שהגשת לכנסת אינו רלוונטי, הוא לא תאם את ההווה, לא חזה את העתיד ולא תרם לישראל". דברי מופז הכעיסו את ח"כ דני דנון (ליכוד) שקרא לעברו: "הדיון הזה הוא דיון מדיני, איך הדברים שלך קשורים לנושא?" העניינים נרגעו רק לאחר שמופז קרא לדנון לסדר פעמיים אך לא המשיך לקריאה שלישית.

עוד על המהלך המדיני של הפלסטינים בספטמבר:
גורמי ביטחון: "פירוק הרשות בספטמבר - תסריט בלהות"
עריקאת: "ההחלטה נפלה, פונים לאו"ם כדי לקבל הכרה"
אבו מאזן: "לא רוצים שאפנה לאו"ם? תנו חלופה אחרת"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully