וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש נפתחה לעבר חיילי צה"ל בכפר רג'ר, אין נפגעים

כוח של צה"ל שסייר בצד הישראלי של הכפר רג'ר, הותקף בירי מנשק קל. הכוח הגיב במהירות ופתח באש לעבר מקור הירי. בצה"ל מדווחים כי חייל מצבא לבנון נהרג. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יובל בן אבו, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

תקרית ירי אירעה הבוקר (שני) בשטח הישראלי של הכפר רג'ר בצפון. בצה"ל אומרים כי חייל מצבא לבנון נהרג מירי של כוחות צה"ל סמוך לכפר, לאחר שפתח באש לעבר הכוחות הישראליים. מדיווח ראשוני עולה כי במהלך סיור של כוח צה"ל באזור הכפר, נפתחה לעבר הכוח אש מנשק קל. הכוח הגיב במהירות ופתח באש לעבר מקור הירי.

בקרב כוחות צה"ל לא דווח על נפגעים, אולם בצד הלבנוני התקבל כעבור זמן קצר דיווח על חייל הרוג מצבא לבנון ומספר פצועים לבנונים. גורמים בצה"ל מסרו כי הכוח לא חצה את קו הגבול והגיב בהתאם להפרה בגזרה.

עוד באותו נושא:
בכיר חיזבאללה: "נסיגה מרג'ר לא תשנה דבר"
תושבי רג'ר זועמים: "לא התייעצו עמנו בפינוי"
אושר עקרונית: ישראל תיסוג מהכפר רג'ר
לפני שנה: סא"ל דב הררי נהרג מירי בגבול הצפון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילי צה"ל סמוך לכפר רג'ר/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם כלי תקשורת בלבנון דיווחו על חילופי אש שפרצו הבוקר בין צבא לבנון לצה"ל באזור כפר רג'ר שבדרום לבנון, אולם בדיווח לא נמסר על הרוגים מצד צבא לבנון, אלא על חייל לבנוני פצוע. על פי הדיווח, שבעה חיילים ישראלים ששהו בסמוך לכפר רג'ר, עברו בשעה 7 ורבע בבוקר את הגבול עם לבנון ובתגובה ירו חיילי צבא לבנון באוויר לצורך הרתעה. על פי הדיווח, החיילים הישראלים נסוגו לאזור כפר רג'ר ובשעה 7:50 ירו לעבר הכפר הלבנוני וזאני ולעבר המוצב של צבא לבנון הממוקם באזור.

בתגובה לתקרית האש הבוקר העלה צבא לבנון את הכוננות בדרום לבנון וכוחות בינלאומיים החלו לסייר במקום. גורמים מדיניים הוסיפו ואמרו כי כוח יוניפי"ל המוצב בדרום לבנון מנהל מגעים אינטנסיביים עם ישראל ולבנון כדי להרגיע את המצב ולמנוע התלקחות. צבא לבנון צפוי לפרסם הודעה, בה יפרט מה אירע בדיוק בגבול ישראל-לבנון הבוקר.

לפני שנה נהרג סגן אלוף במיל' דב הררי במהלך חילופי אש בין כוחות צה"ל לצבא לבנון ליד משגב עם. הררי בן ה-45, אב לארבעה, התגורר בנתניה ושירת כמפקד גדוד החי"ר 920 שהוצב בגזרה. בתקרית נפצע באורח קשה גם סרן במיל' עזרא לקיה מכפר הרי"ף, ששימש כמפקד פלוגה בגדוד. הררי נהרג מירי צלפים לעבר עמדת חפ"ק שבה שהה עם סרן לקיה. השניים היו בעמדה קבועה במרחק של 200-300 מטר מאחורי גדר הגבול, וצפו בעבודות לגיזום השיחים בסמוך לגדר בידי חיילי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully