וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל כץ: "המסר שהעבירו המפגינים הובן ונקלט"

כ-150 אלף בני אדם יצאו אמש לרחובות למחות על יוקר המחיה בארץ. הבוקר נשלחו מספר דוברים ממפלגת השלטון ולשכת ראש הממשלה להסביר: "נתניהו יטה אוזן קשבת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, טל אנגלנדר, שלומי גבאי, ערן צפון ויובל בן אבו, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

בבוקר שאחרי הפגנות הענק ששטפו את ישראל במחאה על יוקר המחיה בארץ, עושה רושם שבמפלגת השלטון הבינו את המסר. שורה של דוברים נשלחו הבוקר (ראשון) לערוצי הרדיו והטלוויזיה כדי להסביר את עמדת הליכוד. שר התחבורה ישראל כץ אמר בראיון לקול ישראל כי הממשלה תהיה קשובה ותביא תכניות חדשות להביא לפתרון מצוקת הדיור. "המסר הובן ונקלט", אמר שר התחבורה שהבהיר עם זאת כי הממשלה לא תסכן את היציבות הכלכלית. לדבריו, "צריך לנקוט בצעדים, אך אסור לגלוש לאנרכיה".

עוד בנושא מחאת הדיור:
אם כל ההפגנות: כ-150 אלף הפגינו ברחבי המדינה
מפגינים חסמו צומת בתל אביב ופונו בכוח
פירות המחאה: הממשלה בוחנת הוזלת הדלק והמסים
דעה: "המחאה - הכרזת עצמאות של דור חדש"

מזכיר הממשלה, צבי האוזר, התראיין אף הוא והדגיש כי מחאת הדיור היא "ביטוי ברור לדמוקרטיה". בראיון לגלי צה"ל הבהיר האוזר כי אם המפגינים נגד יוקר המחיה מונעים ממניעים חברתיים גרידא - "ולא ממניעים פוליטים" - הם יוכלו למצוא אוזן קשבת אצל ראש הממשלה, בנימין נתניהו. עם זאת, האוזר הזהיר מפני נקיטת צעדים "פזיזים", כפי שנעשו לדבריו במדינות אחרות. "150 אלף מפגינים אינם בהכרח אומרים שצריך לאמץ צעדים נמהרים. כלכלה היא דבר שנבנה כל הזמן. קשה לבנות כלכלה חזקה, אך קל מאוד להרוס אותה".

חסימת כבישים אחרי העצרת בתל אביב, יולי 2011. נמרוד סונדרס
המפגינים חוסמים כביש בתל אביב/נמרוד סונדרס

אמש נערכו הפגנות בעשר ערים שונות בישראל, מקריית שמונה בצפון ועד לבאר שבע בדרום, תחת הכותרת שהפכה כבר לסיסמת המאבק: "העם דורש צדק חברתי" בהן השתתפו על פי ההערכות כ-150 אלף בני אדם בסך הכל. בהפגנה הגדולה ביותר בתל אביב לקחו חלק לא פחות מ-70 אלף מפגינים שצעדו ממאהל המחאה בשדרות רוטשילד בעיר והתקבצו ברחבת מוזיאון תל אביב.

בירושלים, צעדו כ-14 אלף איש מ"גן הסוס" לעבר המאהל שהוקם הגיעו לבית ראש הממשלה, והשתתפו בעצרת מחאה במקום. יערה צישינסקי, ממארגני ההפגנה, אמרה כי "מחמם את הלב לראות שאנשים מגיעים בהמוניהם. לציבור נמאס, והוא משמיע את קולו. רוצים כאן מדינת רווחה, ואם ראש הממשלה לא שומע את המסר הזה, אז הוא לא מבין מה זה להיות שליח ציבור".

למעלה מעשרת אלפים בני אדם הגיעו לעצרת שנערכה במרכז חורב בעיר בחיפה, לאחר שצעדו מגן גליקר. צומת מוריה הסמוך למרכז חורב נחסם לתנועה סמוך למנהרות הכרמל. עשרות שוטרים מאבטחים את המשתתפים, בהם ילדים, מבוגרים, בני נוער וסטודנטים שצועקים "העם דורש צדק חברתי". הפגנות נערכו גם בערים כפר סבא, באר שבע, נתניה וקריית שמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully