וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייטנות חמאס ברצועת עזה: טעימה קטנה של חופש

ילדי עזה מוזמנים בהמוניהם לנופשונים המפתים, והמארגנים נשבעים: זו לא גדנ"ע צבאית, זה כיף נטו. וכמו בקיץ, הפוליטיקה מעל הכל: גם בכירי פתח רשמו את ילדיהם: "מקום טוב להתבגר בו"

למי שמאס בטרנדים החדשים, כגון קייטנת סנפלינג, נופש-יוגה או מחנה בישול גורמה לזאטוטים, השנה אפשר לפנות למקום אחר, שמציע לקטנים חווית אולד-סקול של ממש, במחיר שווה לכל נפש.

כ-500 מחנות קיץ לילדים בני 21-9 ייפתחו במהלך חופשת הקיץ, וכולם תחת חסותו של ארגון חמאס ברצועת עזה. אלה מציעים שלל פעילויות - ולא מה שחשבתם. על פי המארגנים, שהתראיינו לסוכנות הידיעות הצרפתית, לא יהיו בקייטנות היבטים צבאים, ובוודאי לא כאלה בעלי זיקה לטרור.

מחנה קיץ וקייטנה של חמאס לילדי רצועת עזה, יוני 2010. AP
לפי המארגנים, זה סך הכל מקום להכיר בו חברים חדשם. הקייטנות בעזה, בשנה שעברה/AP

"אין במחנות הללו גם היבטים פוליטיים. רק פעילויות ספורט, תרבות, חינוך, חברה ויצירה", סיפר סאלח חמדן, חבר בווועדה המארגנת את מחנות הקיץ. דוגמה לאחד מהם הוא הנופשון לאופנה איסלמית, המושך אליו עשרות ילדות נלהבות מרצועת עזה. הוא "אינו מתמקד בנושאים דתיים מובהקים", מבטיח חמדן. לכן, אל תצפו למצוא בסדנות האופנה בורקות או גלביות - אלא בעיקר מסקרה מחמיאה, אודם בוהק וסומק בהיר, כולם בצבעי דגל המולדת.

כמאה אלף ילדים, נערים ונערות צפויים להעביר את החופשה במחנות הקיץ, הנושאים את הכותרת "ניצחתי עם הנעורים". כ-20 אלף צעירים נוספים ישתתפו בקורסים ללימודי הקוראן בחסות חמאס, ברוח מרעננת וחדשה. הארגון יספק למשתתפים במחנות הקיץ תלבושת אחידה, ארוחה מזינה, ומעט דמי-כיס.

אך באופן טבעי, הדעות לגבי אופיים האמיתי של מחנות הקיץ חלוקות. נידאל חמדאן, אם לארבעה ילדים, החליטה לא לרשום אותם השנה לקייטנות. "הנופשונים האלה רק נועדו לשפר את הדימוי של חמאס, ולפתות ילדים קטנים להצטרף לארגון", אמרה. לדבריה, היא אינה מעוניינת שילדיה יהיו חלק מחמאס בשום צורה שהיא, גם לא כחלק מקייטנה תמימה למראה, לכאורה.

מחנה קיץ וקייטנה של חמאס לילדי רצועת עזה, יוני 2010. AP
יש מי שסבור שהמחנות אינם כה תמימים, ושהמארגנים שוטפים את מוחם של הילדים./AP

עוד בנושא:
לא רק נופשונים: גם פארק שעשועים יש ברצועה
לידיעת הקייטנים: לא מומלץ לשתות ממי הים בעזה
מלחמה קשה בין מחנות הקיץ של אונר"א וחמאס

לעומת אותה אם חשדנית, בכיר לשעבר בפתח סיפר לכתב סוכנות הידיעות כי למרות הסכסוך הנושן בין הפלגים, הוא רשם את בנו למחנה של הארגון. "בני יילך לקייטנה של חמאס, מכיוון שהיא אינה כוללת אלמנטים פוליטיים או צבאיים. הרעיון המרכזי הוא שיש מקומות זמינים לילדים, שבהם יוכלו ליהנות, לשחק ולהתבגר". סמיה אשור, בת 11, סיפרה על הצפוי למי שיבוא למחנות: "אנחנו משחקים, לומדים ומכירים חברים חדשים.

המלחמה המרה בין מחנות הקיץ

לא רק חמאס מפעיל מחנות קיץ כדי להנעים את זמנם של ילדי רצועת עזה, הנתונה במצור. מדי שנה מופעלים בתחומיה כמה מחנות, שאת חלקם מפעילה אונר"א, סוכנות הפליטים של האו"ם, המתחרה עם חמאס על לבבותיהם של הקטנים. בכמה מהמחנות של אונר"א אירעו פיגועים מסתוריים, שלא לכולם נמצאו האחראים.

רק ביום רביעי האחרון השחיתו עשרה גברים מבנה של האו"ם שאירח פעילויות לילדים בצפון-מערב הרצועה. פקיד בכיר בממשלת חמאס הבטיח כי תיפתח חקירה מיידית לבחינת נסיבות האירוע ולמציאת האחראים. עד אז, ילדי הרצועה מוזמנים לפקוד את מבחר הקייטנות, ולקבל טעימה קטנה מהחופש בחופשת הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully