וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תבקש לחקור באזהרה את שופט העליון דנציגר

גלעד גרוסמן

30.7.2011 / 0:03

היועץ המשפטי לממשלה יכריע אם שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר יזומן לחקירה כחשוד בעקבות קשריו עם ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני

המשטרה תבקש מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לאשר לה לזמן את שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר להעיד תחת אזהרה בעקבות חשדות סביב קשריו עם ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני, החשוד בעבירות מרמה, כך דווח בערוץ 2. זאת בעקבות תלונה על ניגוד עניינים לכאורה בשל העובדה שלפני שמונה לעליון, ייצג דנציגר את עיריית בת ים, ובמקביל ייצג את לחיאני בעניינים פרטיים.

לפני ארבעה חודשים זומן השופט דנצינגר לעדות, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, אישר למשטרה לבצע הליך של בדיקה לגבי נסיבות העסקתם של עורכי דין על ידי עיריית בת ים, לרבות משרדו של דנציגר. זאת, לאחר שעלה חשד, לפיו דנציגר נשכר בעת עבודתו כעורך דין על ידי לחיאני, ובמקביל ייצג אותו בעניינים פרטיים, וזאת מבלי שיידע את הגורמים הרלוונטיים על ניגוד העניינים האפשרי.

"השופט ימשיך לשתף פעולה עם חוקריו"

סוגייה נוספת שבגינה העיד השופט, היא האם היו קשרים עסקיים בין השניים. מעתירה שהוגשה לבית המשפט נגד מינהל מקרקעי ישראל עלה כי לחיאני רכש מכונס נכסים כ-21 דונמים של קרקע חקלאית בנתניה בשנת 1995. במהלך דיון בבית המשפט, הודיע לחיאני כי פעל כנאמן של קבוצת רוכשים, ביניהם דנציגר ושותפו דאז, עו"ד דורי קלגסבלד. לאחר שלחיאני נבחר לראשות עיריית בת ים, ועדיין היו קשורים בעסקת הרכישה, שימשו דנציגר וקלגסבלד כיועצים משפטיים חיצוניים לעירייה.

מדוברות בתי המשפט נמסר אמש (שישי) בתגובה כי "כל עוד אין החלטה של היועץ המשפטי לממשלה איננו מענייני למסור התייחסות. השופט ימשיך לשתף פעולה עם חוקריו כפי שעשה עד כה". משרד המשפטים והמשטרה סרבו להגיב לכתבה.

עוד באותו נושא:
המשטרה תבדוק הקשרים בין לחיאני לשופט דנציגר
פרשת לחיאני: שופט העליון דנציגר יעיד במשטרה
לחיאני עתר לבג"ץ: "סיימו החקירה בענייני"

(עדכון ראשון: 21:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully