וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בכפר שלם: "הממשלה צריכה להיות רחבת לב"

ועדת הכלכלה של הכנסת ערכה סיור בשכונה המוזנחת ונפגשה עם התושבים, שחלקם עומדים בפני פינוי מבתיהם. ח"כ כרמל שאמה הכהן, יליד המקום אמר כי המדינה צריכה לעשות ויתורים למען השכונה

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכת ווידאו: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

על רקע מחאת הדיור הנמשכת, ביקרו היום (חמישי) חברי ועדת הכלכלה של הכנסת בשכונת כפר שלם שבדרום תל אביב. התושבים בשכונה העלו בפני הוועדה תלונות רבות על ההזנחה הקשה ממנה סובלת השכונה מצד ממשלות ישראל. חבר מועצת העיר תל אביב, אהרון מדואל, הסביר לחברי הכנסת, כי "עיריית תל אביב השקיעה במשך השנים את האפס המוחלט. היא לא סללה דרך, לא פינתה פחים, לא שמה תאורה".

בשנות ה-90' גובש על ידי הממשלה הסדר עם חברת הדיור הממשלתית "חלמיש", לפיו התושבים יפונו מדירותיהם ויעברו לווילות חדשות ובמקום ייבנו בתים חדשים. לאחר מכן נוצר ויכוח סביב כמות הכסף שיקבלו התושבים לבניית הבתים החדשים ואלה שהתעכבו בביצוע העסקה נשארו בשכונה. לאחרונה הוציאה "חלמיש" צווי פינוי ל-300 משפחות בשכונה.

יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד), שגדל בשכונה אמר במהלך הסיור, כי "אני רואה שהמקום כמעט לא התקדם. המדינה צריכה לוותר, להיות רחבת לב עם יד פתוחה לאנשים שיושבים פה שנים וללכת לקראת פתרון. כמעט לא צריך פה כסף תקציבי, צריך רק לב יותר רך".

גם חבר הוועדה ח"כ דב חנין (חד"ש) הביע מורת רוח ממצב השכונה ואמר כי "אנשים מסתכלים מסביב ואומרים שהם רוצים ממשלה שאחראית לאזרחים שלה, שמסתכלת להם בעיניים ונותנת להם פתרונות אפשריים. זה אפשרי בכפר שלם וזה אפשרי בתל אביב, אם המדיניות תשתנה".

עוד באותו נושא:
הורים צועדים בכל הארץ: "ילדים – לעשירים בלבד"
מחאת הדיור: חסימות כבישים וצעדות ברחבי הארץ
מחאת הדיור: תמונת מצב של מאהלי המחאה בארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully