וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורו של אחד מרוצחי רחבעם זאבי על הרשעתו

גלעד גרוסמן

28.7.2011 / 12:38

עאהד ע'ולמה, חבר הזרוע הצבאית של "החזית העממית" שתכנן את ההתנקשות בחייו של השר לשעבר, ימשיך לרצות את מאסר העולם שנגזר עליו. פרקליטו טען בדיון: "הוא לא נכח בזירת הרצח"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק)

בית המשפט העליון דחה הבוקר (חמישי) ערעור שהגיש אחד מרוצחיו של רחבעם זאבי, על הרשעתו בתכנון ההתנקשות בשר לשעבר. הוא טען בדיון כי למדינה אין הוכחות לפיהן נכח בזירת הרצח.

המערער, עאהד ע'ולמה שימש כראש הזרוע הצבאית של החזית העממית. בית המשפט המחוזי בירושלים דן אותו ב-2008 למאסר עולם, לאחר שקבע כי הנהיג חוליה בת שלושה חברים, שרצחה את זאבי ב-17 באוקטובר 2001, במלון הייאט בעיר. שניים מחברי החוליה המתינו לזאבי מחוץ לחדר, וירו לעברו שלושה כדורים כאשר שב מארוחת הבוקר. מותו נקבע כעבור כמה שעות.

הארבעה ביקשו לנקום בזאבי - שיום קודם לכן התפטר מתפקידו כשר התיירות - על אחריות הממשלה למותו של מנהיג החזית העממית, אבו עלי מוסטפא, בן 63 במותו. מוסטפא חוסל כמה חודשים קודם לכן ברמאללה, מפגיעת טיל ששיגר מסוק חיל האוויר. זאבי, איש הימין הקיצוני ומנהיג מפלגת מולדת, שימש כמטרה נוחה להתנקשות, מאחר וסירב מטעמים אידאולוגיים לבקשת השב"כ להתלוות במאבטחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר לשעבר, רחבעם זאבי. סירב להתלוות במאבטחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:
ע'ולמה נכלא: "לא מכיר בבית המשפט"
למרות ביקורת נוקבת - שכונה ע"ש גנדי
אישום: קצין התעלל מינית בחשוד ברצח


כוחות הביטחון הפלסטיניים עצרו את ע'ולמה בתחילת 2002, שהוגדר כ"מוח" מאחורי ההתנקשות בזאבי. הם פשטו על דירה שבה הסתתר בשכם, יחד עם שניים מחברי החוליה האחרים. כאשר ניסה להימלט ממעצר, הוא זינק מחלון הדירה ושבר את רגלו. חיילי צה"ל שחדרו לבית הכלא ביריחו, שם שהה, חטפו אותו משם, יחד עם כמה עצירים אחרים, בהם ראש החזית העממית באותה תקופה אחמד סעדאת. כמו כן עצרו החיילים את פואד שובכי, שהיה אחראי על ספינת הנשק "קארין איי".

בית המשפט המחוזי קבע בשעתו כי חרף הכחשותיו, ע'ולמה היה דמות מרכזית בתכנון הרצח, וכי תידרך את הרוצחים לקראת צאתם להתנקשות. עוד נקבע כי הוא שכר את מכונית המילוט של החוליה, וסייע לרוצחים להסתתר. לפני כשנה וחצי דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגישו שניים מחברי החוליה, מוחמד רימאווי וצלאח עלווי. רימאוי נידון למאסר עולם על הרשעתו ברצח, ועלווי נידון ל-12 שנות מאסר על סיוע לרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully