וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: קצין איים לאנוס חשוד ברצח זאבי

כתב וואלה! חדשות

20.10.2002 / 22:26

קצין במשטרה הצבאית חשוד כי איים לבצע מעשה סדום בעציר אסעד היימוני, אם הוא יסרב להתפשט לצורך עריכת חיפוש על גופו; מואשם בחריגה מסמכות, איומים והתנהגות בלתי הולמת

הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד קצין במשטרה הצבאית, בחשד שאיים על עציר פלסטיני החשוד במעורבות בהתנקשות בחיי השר זאבי, כי יאנוס אותו. הקצין מואשם בחריגה מסמכות, בעבירה של איומים ובהתנהגות שאינה הולמת. חקירת המקרה נפתחה בעקבות תלונה שהגיש בחודש מאי הוועד נגד עינויים בישראל, ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ולמפקד המשטרה הצבאית דאז, תא"ל יורם צחור. הוועד החל לטפל בפרשה בעקבות פניה של ח"כ עיסאם מחול (חד"ש), שאף פנה בעניין לשר הביטחון, בנימין בן אליעזר.

העציר, אסעד היימוני, העיד בפני אנשי הוועד נגד עינויים כי ב-28 אפריל השנה, בעת שהועבר ממתקן כליאה בקציעות למתקן הכליאה עופר לקראת דיון בבית המשפט הצבאי בבית אל, הוא ביקש מקצין המשטרה שליווה אותו ללכת לשירותים. לדבריו, הקצין לקח אותו אל מאחורי המרפאה במחנה עופר, הפשיט אותו, מרח וזלין על ידיו ואיים עליו כי יחדיר אותן לישבנו. לטענת העציר, הקצין גם היכה אותו וגרם לו לסדק בזרועו.

היימוני טען עוד, כי הקצין איים עליו שאם יתלונן על האירוע, הוא יאשים אותו בתקיפה וידאג שהוא ייכלא לזמן ממושך. העציר סיפר, כי מאז המקרה הוא סובל מחרדות קשות, וכי בכוונתו לתבוע את הקצין ואת צה"ל.

לדברי התובעת הצבאית הראשית, אל"מ עינת רון, "חומר החקירה העלה בין היתר, כי הקצין איים, לכאורה, על העציר כי יבצע בו מעשה סדום, אם הלה יסרב להתפשט לצורך עריכת חיפוש על גופו". לדבריה, הקצין אף חשוד כי הניח את ידו על העציר, כדי שיחשוב כי בכוונתו לממש את איומו. רון הדגישה מנגד, כי לא בוצע כל מעשה אונס או מעשה סדום בעציר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully