וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: מועצה לאומית תמנע הרעב בישראל

פנחס וולף

27.7.2011 / 19:32

הכנסת אישרה הקמת מועצה לאומית לביטחון תזונתי שמטרתה למנוע הרעב בקרב 1.5 מיליון המשפחות העניות בישראל. "כרבע מהישראלים סובלים מאי ביטחון תזונתי", אמרה ח"כ אברהם בלילא

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ רוחמה אברהם בלילא (קדימה) ביוזמת עמותת "ידיד", לפיה תוקם במשרד הרווחה והשירותים החברתיים מועצה לאומית לביטחון תזונתי, ותהווה כגורם המקצועי הרשמי שיעסוק בקביעת מדיניות הממשלה בנושא הביטחון התזונתי .

על פי הצעת החוק, תפקידה של המועצה יתמקד במניעת הרעב בקרב 1.5 מיליון משפחות עניות בישראל ובצמצום המצוקה בקרב 800 אלף הילדים העניים. הקמת המועצה, שחבריה יהיו אנשי מקצוע, הוטלה על שר הרווחה והשירותים החברתיים, משה כחלון, והוא יצטרך להרכיבה בתוך חצי שנה.

הצעת החוק עברה בתמיכת הממשלה ולאחר ששר הרווחה הודיע עם כניסתו לתפקידו כי הוא תומך בהקמת גוף מקצועי שיפעל להסדיר בצורה נכונה את פתרונות ההזנה במדינה, תוך בדיקת חלופות שונות, מלבד חלוקת מזון על ידי העמותות ובתי התמחוי.

עוד באותו נושא:
פיילוט: אלפי ילדים יזכו לארוחה חמה - גם בחופש
בשל כשלים תקציביים: מיזם ההזנה הלאומי תקוע
ישראל 2010: חצי מהילדים בסיכון לא מטופלים

"פתרון לבעיה כאובה"

"כרבע מהישראלים סובלים מאי-ביטחון תזונתי במידה זו או אחרת" אמרה יוזמת החוק ח"כ אברהם-בלילא לפני ההצבעה, והוסיפה כי "במדינת ישראל כ-60% מהסובלים מחוסר ביטחון תזונתי הם יהודים, מתוכם כ-20% הם עולים חדשים, וכ-20% ערבים". בלילא-אברהם הוסיפה, כי "מדינת ישראל צריכה ליטול אחריות על ביטחונם התזונתי של אזרחיה ולא להותיר אחריות זו בידי עמותות וגופים פרטיים. הצעת החוק מציעה תשתית ארגונית, תכנונית, ומעשית לפתרון בעיה כאובה זו".

בעמותת "ידיד", שיזמה וכתבה את הצעת החוק, הביעו שביעות רצון מאישורה בכנסת. "אנו שמחים שלאט לאט מקבלת הממשלה את האחריות לדאוג לביטחונם של אזרחיה בתחום התזונה ובכוונתנו להמשיך ולקדם חוקים נוספים בתחום זה וביניהם הרחבת חוק ההזנה בבתי הספר, מתן ארוחת בוקר לתלמידים שאינם זכאים לארוחה חמה ביום הלימודים ועוד".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully