וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר המחיה: יו"ר ההסתדרות עיני יצטרף לגל המחאה

27.7.2011 / 11:05

מחירי הדיור המאמירים ועליות המחירים במשק, צפויים לעמוד בראש הדברים שיישא יו"ר ההסתדרות במסיבת עיתונאים מיוחדת. "הוא יציג את עצמו כמבוגר האחראי שבא לעשות סדר"

יו"ר ההסתדרות עופר עיני יכנס בצהריים (רביעי) מסיבת עיתונאים, בה הוא צפוי להודיע על הצטרפותו לגל המחאות בנושאי מחירי הדיור ועליות המחירים במשק. אחד מפעילי המחאה שהיה בקשר רציף עם לשכתו של יו"ר ההסתדרות בימים האחרונים אמר כי "עיני ינסה להציג את עצמו כמבוגר האחראי, על חשבון נתניהו, שבא לעשות סדר בבלגן וכמייצג מעמד הביניים בישראל".

מחאת הדיור - הכותרות האחרונות:

מנכ"ל משרד רה"מ: "אין כוונה להציג צעדים נוספים"
מחאת הדיור: 9 נעצרו בחיפה, בת"א כבר בונים בגבס
ליברמן נגד מחאת הדיור: "בואו ניכנס לפרופורציה"

מחאת הדיור של התאחדות הסטודנטים בהפגנה הבוקר בקרית הממשלה, יולי 2011. נמרוד סונדרס
"להפסיק להתייחס למעמד הביניים כמו אל זבל". מחאת הסטודנטים בתל אביב, הבוקר/נמרוד סונדרס

ב"דה מרקר" פורסם כי הנהגת ההסתדרות שבה חברים גם ועדי עובדים, החליטה לקרוא לראש הממשלה בנימין נתניהו, להיכנס למסלול של הידברות עם ההסתדרות במסגרת פורום "השולחן העגול", שלא היה פעיל בתקופה האחרונה. עוד דווח כי בישיבה שקיימה הנהגת ההסתדרות בתחילת השבוע אמר עיני כי "לאזרחים רבים יש תחושה שהמדינה בורחת להם מהידיים".

בתוך כך, יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט, הודיע הבוקר כי ייתכן שהחל מאחד באוגוסט יחזקו הרשויות המקומיות את המאבק ורבים מראשי הערים יגיעו למאהלים ברחבי הארץ. החלטה סופית בנושא תתקבל מחר בכנס חירום שיקיים מטה המאבק של מרכז השלטון המקומי בבאר שבע.

מטה המאבק עשוי להחליט כי מיום שני הקרוב, יקיימו הרשויות המקומיות אספות הסברה, הפגנות מקומיות ועיצומים שכוללים אי קבלת קהל. בוחבוט קרא לחברי הכנסת, בעיקר מסיעות הקואליציה, להתנגד לחוק הוד"לים (חוק ועדות הדיור הלאומיות שנועד לאפשר בנייה של כ-50,000 יחידות דיור בשנה. ב.ו), שלא כולל, לטענתו, התייחסות לפתרונות למצוקת הדיור ולדיור בר-השגה ולאמץ את תוכניות הרשויות המקומיות לפתרון.

בין לבין יצאו הבוקר 30 סטודנטים ממאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב וצעדו לקריית הממשלה ברחוב קפלן. הסטודנטים לקחו עמם את פחי האשפה משדרות רוטשילד וקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו "להפסיק להתייחס למעמד הביניים כמו אל זבל". כשהגיעו הסטודנטים לבניין משרדי הממשלה, הם חסמו את הכניסה למקום וקראו לכל העובדים לרדת למטה ולהצטרף אליהם.

אורי רשטיק, סגן יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב אמר כי "ראש הממשלה מתייחס אלינו כמו לזבל ולכן הבאנו את הזבל למשרדי הממשלה". הסטודנטים הבטיחו להמשיך במאבק עד שהממשלה תציג תוכנית כוללת ליצירת דיור בר-השגה.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully