וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי עתר לבג"ץ נגד חוק החרם: "זכויות יירמסו"

פנחס וולף

25.7.2011 / 13:32

ח"כ אחמד טיבי דורש לעכב את החלת החוק הקובע כי אדם שייזום חרם על גוף ישראלי בגלל מיקומו הגיאוגרפי יהיה צפוי לתביעה. "על ביהמ"ש למנוע נזק חמור ומיותר לרבדים רחבים"

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הגיש היום (שני) עתירה לבג"ץ בדרישה לעכב את כניסתו לתוקף של "חוק החרם" שאושר במליאת הכנסת לפני כשבועיים. "יסודות הקיימים בכל שיטת משטר דמוקרטית, ובראשן הזכות לחופש ביטוי, הזכות לשוויון בפני חוק ואף הזכות לכבוד, יירמסו גסות, במידה והוראות חוק החרם ימשיכו לעמוד בתוקף", טען טיבי בעתירה. "הנזק הרב והבלתי הפיך שייגרם לכל אלה שפעלו עד כה, במסגרת השיח הדמוקרטי הקיים כדי להביע מחאתם או השקפת עולמם הפוליטית, עולה לאין שיעור על כל תועלת שתצמח מיישום מידי של הוראות חוק החרם".

טיבי טוען בעתירה, שהוגשה באמצעות עורך הדין אוסמה סעדי, כי "היקף הנפגעים הרבים מהוראות החוק, במידה ולא יוקפא כבר עתה, מחייב אף הוא התערבות ישירה ומידית של בית משפט נכבד זה על מנת למנוע נזק חמור ומיותר לרבדים רחבים בחברה שאינם מסכימים עם השקפת העולם של הרוב הפוליטי השלט בימים אלה בבית המחוקקים. הנפגעים עלולים גם למצוא עצמם נדרשים לבחור בין עמידה על השקפת עולמם, לרבות הניסיון לגונן עליה ולפחות להביעה, במחיר קשה של נשיאה בהוצאות כספיות ממשיות, מעין עונשיות, לבין כניעה לתכתיבי הרוב הפורמאלי וריקון מלא ומוחלט של שיטת משטר דמוקרטי מכל תוכן ממשי".

טיבי גם מתח ביקורת על הכנסת הנוכחית ואמר כי "הכנסת ה-18, בחוקקה את החוק נשוא עתירה זו, צללה אל תהומות חושך שאין לכל סוג של דמוקרטיה, ולו מהזן הנחשל ביותר, כל סיכוי לצמוח בהן. שעה שהרוב הפוליטי מעמיד עצמו כמשטרת מחשבות, קל וחומר כאשר המחשבות מתייחסות לסוגיות המצויות בלב לבו של הוויכוח הפוליטי המרכזי בחברה מזה ארבעה עשורים, כי אז נפקד מקומה של הדמוקרטיה כשיטת ממשל ותחתה יתפוס שלטון הרוב ותו לא".

עוד על חוק החרם:

משפטנים על חוק החרם: "על בג"ץ לפסול אותו"
גוש שלום עתרה לבג"ץ: "חוק החרם - כתם שחור"
דן מרידור נגד חוק החרם: "עוזר לדה-לגיטימציה"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully