וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדיור: עימותים מחוץ לכנסת, חמישה נעצרו

פעילי מחאת הדיור בבירה התמקמו בגן הוורדים וניסו לחסום את כביש הגישה למשכן הכנסת. הפעילים הקימו במקום קיר על מנת לדמות את "איטום הממשלה". חמישה מהם נעצרו , שוטר פרק את הכתף

אחרי שהעתיקו את מאהל מחאת הדיור מכיכר צה"ל לגן הוורדים בירושלים, חסמו הבוקר (שני) עשרות פעילים את כביש הגישה למשכן הכנסת. הפעילים נשאו שלטים עליהם נכתב: "העם דורש צדק חברתי" ו-"שוויון עכשיו". סדרני הכנסת ושוטרים ניסו לפנות את הפעילים ובמקום נרשמו עימותים אלימים: חמישה מפגינים עוכבו לחקירה, ושוטר אחד פרק את כתפו במהלך העימותים. בנוסף, הפעילים הקימו במקום קיר מלבנים על מנת לדמות את "איטום הממשלה". אף חבר כנסת לא יצא להביע תמיכה במפגינים ובהמשך היום צפויים להיכנס למשכן 120 צעירים ממאהלי המחאה בכל רחבי הארץ.

מחאת הדיור מתרחבת - הכותרות האחרונות:

מאהל מחאת הדיור מול הכנסת: "ביבי, המחיר כבד עליי"
מאות צעדו לכיוון הכנסת: קוטג' כבר יש - עכשיו רוצים בית
שוחררו עצורים מההפגנה בת"א: "לאזרח אין כוח"

מחאת האוהלים – הקמת קיר בטון מול הכנסת וחסימת כביש הגישה, יולי 2011. עומר מירון
"העם דורש צדק חברתי". פעילות המחאה מול משכן הכנסת, הבוקר/עומר מירון

בהפגנה השתתפו צעירים חילונים וחרדים יחדיו: הם החזיקו שלטים "חילונים וחרדים מסרבים להיות אויבים", ובין היתר נצפו נציגי ארגון "הנוער העובד והלומד", לובשי חולצות כחולת, כשהם אוחזים שלטים יחד עם חובשי מגבעות חרדים. אחד הנוכחים אמר: "המאבק שלנו הוא קודם כל יהודי, ביהדות יש הלכה שבשנת היובל משחררים מעבדות, הגיע זמן שגם אנחנו נצא לחופשי. עבדים היינו, עתה בני חורין".

אתמול צעדו יותר מ-1,000 בני אדם ממאהל מחאת הדיור בכיכר צה"ל לכיוון רחבת גן הוורדים. אנשי מאהל המחאה שהוקם ביום שלישי שעבר לקחו עמם את האוהלים ומיקמו את המאהל מול משכן הכנסת עד להודעה חדשה. מוקדם יותר עברו הצועדים מול מעונו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו וצעקו "צאו מהמרפסת, המדינה קורסת", "די, די ביבי די, המחיר כבד עליי", "איך תגור בעיר בירה, אין לי כסף לדירה" ו"בלי דיור בר השגה, אין עתיד למדינה".

מחאת האוהלים – הקמת קיר בטון מול הכנסת וחסימת כביש הגישה, יולי 2011. עומר מירון
במקום נרשמו עימותים אלימים/עומר מירון

עם הגעתם לגן הוורדים קיימו פעילי המחאה עצרת בה קראו לראש הממשלה להתפטר מתפקידו. אחת מפעילות המחאה אמרה בעצרת כי "אנחנו רוצים דיור ציבורי במדינה הזאת, הצעדה הייתה מדהימה ומרגשת. לפני כמה ימים יצאו שני סטודנטים לכיכר ונשארו שם לאורך כל הלילה ו-300 אנשים הצטרפו אליהם, הם באו להגיד ש'העם רוצה צדק חברתי'. ב-2011 ייסדנו את מדינת האוהלים".

אחד הפעילים שמתכוון להישאר עם האוהל שלו בגן הוורדים אמר כי "שמעתי את סיפורה של דפני ליף, שהחליטה להקים אוהל בשדרות רוטשילד בתל אביב והחלטתי להקים אוהל גם בירושלים. הפוליטיקאים כשלו בלייצג אותנו, בלתחזק את מערכת הבריאות ובהרבה דברים שאני לא מבין בהם, אבל אני מבין שלעם שלנו כואב. הממשלה כשלה בגדול, סיימתי השנה את הלימודים בירושלים ועכשיו אני צריך לחפש עבודה. בירושלים אין מספיק מקומות עבודה ושכר הדירה גבוה. אחי עובד בשתי עבודות, גר עם ההורים ולא סוגר את החודש, המערכות קורסות. אני קורא לממשלה להתפטר ומצטרף לחבריי בתל אביב שאומרים: 'ביבי, אתה מפוטר!'".

בהכנת הידיעה השתתפה איילה חננאל.

לפניות לכתב: בועז - bobi1979@walla.com, פנחס - pinhas_wolf@walla.com

(עדכון ראשון: 09:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully