וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדיור: 6 מפגינים הורחקו ממאהל המחאה

ביהמ"ש שחרר ממעצר את 8 העצורים שחסמו אתמול את צומת הרחובות דיזנגוף-אבן גבירול. חלקם הורחקו לשבוע מהמאהל ברוטשילד. המשטרה ביקשה להאריך מעצרם של שניים נוספים, אך ביהמ"ש סירב

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל)

בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (ראשון) לשחרר ממעצר את שמונת הצעירים שחסמו אמש את צומת הרחובות דיזנגוף-אבן גבירול לאחר הפגנת מחאת הדיור בתל אביב. השופט דניאל בארי הורה לשחרר את אחד החשודים ללא מגבלות, על חשוד אחר נאסר להתקרב לאוהל המחאה בשדרות רוטשילד למשך 30 יום ועל חמישה נוספים למשך שבוע. שחרורו של העצור השמיני החשוד בזריקת רימון עשן, עוכב עד מחר על מנת לאפשר למשטרה לערער על ההחלטה.

עדן דרור, אחד מהעצורים בהפגנה מסר לאחר שחרורו: "ראינו איזה כוח יש לאנשים שמתאגדים ביחד במטרה להשפיע על הממשלה. התגובה של המשטרה נבעה מפחד ורצון להסדיר סדר. היינו במרכז העיר, ברחוב אבן גבירול כשהמשטרה עצרה אותנו. לגבי המשך הפעילות אמר דרור כי יש מקום לאקטיביות "אבל לא לאגרסיביות".

מתן קמינר, חברם של העצורים סיפר: "הכל התחיל ממעצר מיותר של חבר שהלך ברחוב אבן גבירול בתום ההפגנה הגדולה. לאחר המעצר החלו אלפים, באופן ספונטני, לחסום את הצומת לתנועה, במחאה על המעצר. השוטרים היו מבולבלים ולא ידעו איך להתמודד עם ההמון. הפרשים שהיו שם כמעט דרסו מישהי למוות. הזיזאנה שהיתה שם התמלאה תוך דקות בעשרות עצורים".

לעומתו, במשטרה טוענים כי העצור הראשון במחאה התעלם מהוראות השוטרים לפנות את הכביש, ולכן נעצר. לאחר שהוכנס לניידת הוא תקף קצין משטרה.

עורכי הדין גבי לסקי וכרמל פומרן, המייצגים ארבעה מהעצורים, אמרו לוואלה! חדשות כי "שישה עצורים בגין התקהלות אסורה ואותם ביקשו במשטרה לשחרר בתנאים דרקוניים, כגון הרחקה של 60 יום, הפקדות כספיות וערבויות בסכומים מופרכים. לגבי שני עצורים נוספים, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בשלושה ימים. אחד מהם חשוד בתקיפת שוטר והשני בזריקת רימון עשן".

עוד על מחאת הדיור השוטפת את הארץ:
מקורבי נתניהו: "הוא ייפגש עם ראשי מאבק הדיור"
דעה: כיכר הבימה תהפוך לכיכר תחריר?
מאבק הדיור: אלפים הפגינו בעצרת המחאה בת"א
עימותים קשים בין שוטרים לפעילים בהפגנה בת"א

הארכת מעצר למפגינים שהשתתפו בהפגנה הגדולה במחאה על מחירי הדיור, יולי 2011. נמרוד סונדרס
על שישה מפגינים נאסר להתקרב למאהל המחאה. בית משפט השלום בת"א, היום/נמרוד סונדרס

מהמשטרה נמסר כי ההפגנות שנערכו לאחר ההפגנה המרכזית אמש היו הפגנות לא מאושרות, וכי המפגינים יידו שלושה רימונים לעבר השוטרים: עשן, הלם ותאורה. תת ניצב יורם אוחיון, מפקד מרחב ירקון, אמר כי "המעצרים החלו ברגע שהמפגינים יידו את הרימונים. לא הייתה כוונה להתעמת או לעצור מפגינים, אך ברגע שנעשה שימוש באמצעי לחימה, המשטרה נאלצה לעשות זאת. המשטרה תיתן למפגינים את כל מרחב הפעולה הדרוש בתיאום עם המשטרה, אך לא תרשה אירועים מסוג זה".

לדברי גרעין יוזמי המחאה, הם איבדו את השליטה על ההפגנות אתמול, כאשר קבוצה עצמאית ארגנה את שתי ההפגנות שהיו לאחר העצרת המרכזית. המפגינים שהתעמתו עם השוטרים התעלמו מהפצרותיהם של מארגני המחאה, ביניהם יגאל רמב"ם, שקרא למפגינים להמשיך ולשמר את הקו המתון שאפיין את ההפגנות עד כה. רמב"ם מחה בתוקף על השימוש ברימוני עשן נגד השוטרים וכינה זאת "אלימות מיותרת שאינה תורמת להמשך המאבק".

בתוך כך, המחאה הצוברת תמיכה ציבורית הביאה לכך שראש הממשלה, בנימין נתניהו, אף צפוי להיפגש עם ראשיה. מקורבי נתניהו מסרו כי ראש הממשלה ייוועד עם ראשי המאבק ככל הנראה בהמשך השבוע, והוא צפוי לדון עמם "בפתרונות דיור נוספים לזוגות צעירים ולחיילים משוחררים". מארגני מאבק הדיור ואגודות הסטודנטים הודיעו בתגובה כי לא קיבלו כל פנייה ישירה מלשכת ראש הממשלה בנוגע להידברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully