וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נתניהו: "הוא ייפגש עם ראשי מאבק הדיור"

התנופה הציבורית לה זוכה מחאת הדיור גורמת לראש הממשלה לפעול: בהמשך השבוע, מסרו מקורביו, הוא צפוי להיפגש עם ראשי המאבק ולהציג בפניהם "פתרונות דיור נוספים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיפגש עם ראשי מחאת הדיור, כך מסרו הבוקר (ראשון) מקורבי נתניהו לוואלה! חדשות. עוד נמסר כי ראש הממשלה ייוועד עם ראשי המאבק ככל הנראה בהמשך השבוע, והוא צפוי לדון עמם "בפתרונות דיור נוספים לזוגות צעירים ולחיילים משוחררים". מארגני מאבק הדיור ואגודות הסטודנטים הודיעו בתגובה כי לא קיבלו כל פנייה ישירה מלשכת ראש הממשלה בנוגע להידברות.

עוד בנושא מחאת הדיור:
דעה: כיכר הבימה תהפוך לכיכר תחריר?
מחאת הדיור בת"א: עימותים קשים בין שוטרים לפעילים
גלריה: מחאת הדיור בשיאה - הפגנה המונית בת"א
קבלת שבת בשד' רוטשילד בת"א: "היהדות החלה באוהל"

אתמול בערב התקיימה בתל אביב הפגנה בה השתתפו רבבות בני אדם במחאה על מחירי הנדל"ן המאמירים ובקריאה לממשלה לפעול באופן מיידי לקידום דיור בר השגה. במהלך ההפגנה, שנפתחה בצעדה מכיכר תיאטרון הבימה בקצה שדרות רוטשילד לרחבת מוזיאון תל אביב ברחוב שאול המלך בעיר. במהלך ההפגנה נעצרו 43 מפגינים וכמאתיים נוספים עוכבו לחקירה לאחר שהפריעו לתנועה ברחובות. מרבית העצורים שוחררו במהלך הלילה והבוקר תבקש המשטרה להאריך את מעצר 11 מהם.

בישיבת שרי הליכוד שערכה הבוקר פנה ראש הממשלה לשרים ואמר להם: "אני רוצה שכולם יכנסו מתחת לאלונקה ויחשבו על פתרונות בנושא הדיור. מנהל מקרקעי ישראל זה התנובה של הדירות, זהו קרטל שצריך לפתור. אנו קרובים להחלטות בנושא הדיור".

נתניהו התייחס גם בפתח ישיבת הממשלה למצוקת הדיור ואמר: "בימים האחרונים אנו עדים למצוקת הדיור המקבלת ביטוי ציבורי. אנו לא רק מזדהים איתה, זיהינו אותה לפני שנים". הוא הוסיף כי "יש 45 אלף התחלות בנייה השנה, שזה כמעט 50% יותר מהממוצע בעשור האחרון. השבוע נעביר את הרפורמות בווד"לים ובמנהל מקרקעי ישראל כדי שהסופר טנקר יוכל להמריא. בינתיים ננקוט בשורה של צעדים ממוקדים כדי לעזור לזוגות צעירים, לסטודנטים ולאוכלוסיות נוספות בתווך של שנה וחצי שנתיים. המטרה שלנו היא שזוג צעיר בישראל יוכל לקנות דירות בפריפריה ולעלות על רכבת כדי להגיע במהירות למרכז".

ברק: להביא פתרונות בראייה כוללת

גם שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס גם הוא הבוקר למחאת הדיור, במהלך ביקור בבקו"ם. לדבריו, "אנחנו נדרשים להביא פתרונות, גם אם הם לא מהיום למחר, כדי לייצר מצב שבו אנשים צעירים שיוצאים לעבודה ומשרתים במילואים, יוכלו לרכוש לעצמם דירה. צריך לבחון את הכול, בראייה כוללת, של עלויות המים, חשמל, מחירי הדלק ומסים עקיפים".

בעקבות גל המחאה, שהחל בשדרות רוטשילד בתל אביב והתפשט לערים רבות בארץ בהן הוקמו מתחמי אוהלים במחאה על מחירי הדיור ויוקר המחייה, נאלץ ראש הממשלה להתמודד גם עם ביקורת מבית. על פי חלק מהפרסומים, חברים בכירים בליכוד קראו לנתניהו לפטר את שר האוצר, יובל שטייניץ.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully