וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס אוגוסט: המוטיבציה לשירות קרבי נותרה גבוהה

שר הביטחון ברק הגיע היום לבקו"ם לקראת גיוס חטיבת גולני, ושמע מראש אכ"א כי בני נוער מ-60 מדינות שונות עלו לארץ כדי להתגייס לצה"ל. על חיסול המדען האירני: "ישראל לא מגיבה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

המתגייסים עדיין רוצים להיות לוחמים: שר הביטחון, אהוד ברק, הגיע היום (ראשון) לבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, על מנת להשתתף בשרשרת החיול של המתגייסים הטריים לחטיבת גולני. ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, הציגה את נתוני הגיוס למחזור אוגוסט בפני השר, וציינה כי המוטיבציה למקצועות החי"ר נשמרת השנה ברמה של 73.2% מהמתגייסים. נתון מעניין נוסף שהוצג בפני השר, מתייחס למוצאם של המתגייסים: בין המתגייסים נמצאים גם בני נוער שעלו מ-60 מדינות ברחבי העולם, כדי להתגייס לשורות הצבא, בהם עולים מדרום אפריקה, ארצות הברית, מדינות באירופה ואפילו הונג קונג.

במהלך הביקור התייחס ברק לדו"ח פאלמר העוסק באירועי המשט הטורקי מהשנה שעברה, ושבעניינו צפוי לדון היום פורום "השמינייה". "אני מקווה שלא נצטרך לענות על זה השבוע, מאחר ואנחנו נדרשים לבחון את כל התמונה, מתוך חובה עליונה להגן על הלוחמים והקצינים שלנו מתביעות משפטיות מחו"ל, ולפי זאת לשקול את צעדנו", אמר שר הביטחון.

ברק התייחס בהמשך ליוזמה הפלסטינית לפנות לאו"ם לצורך הכרה חד-צדדית במדינתם בספטמבר. באשר לדיון שייערך בעצרת הכללית של האו"ם בעניין, אמר ברק כי "זהו דיון לא פשוט. הפלסטינים ינסו להעביר החלטה, ולנו יש עניין שזה לא יקרה. לשם כך, יש לבחון כל דרך אפשרית שלא נגיע להתנגשות בעצרת האו"ם". עוד אמר ברק כי "היום אין משא ומתן בינינו לבין הפלסטינים, וגם ארצות הברית וכמה ממדינות אירופה מנסות להביא לשיח אמיתי. אנחנו בוחנים את התהליך".

בהמשך, נשאל ברק בדבר החיסול ברחובות טהרן עליו דווח אמש, בו ייתכן וירתה למוות חוליית מחסלים במדען האירני ששמו נקשר בתכנית הגרעין. האירנים העלו את האפשרות לפיה ישראל עומדת מאחורי חיסולו של האיש ששמו נקשר בתוכנית הגרעין, וברק אמר בתגובה כי "ישראל לא מגיבה".

לא רק בנושאי ביטחון נשאל ברק: בדבר נושא מצוקת הדיור ומחאת האוהלים הגוברת בעניין, אמר ברק כי "אנחנו נדרשים להביא פתרונות, גם אם הם לא מהיום למחר, כדי לייצר מצב שבו אנשים צעירים שיוצאים לעבודה ומשרתים במילואים, יוכלו לרכוש לעצמם דירה. צריך לבחון את הכול, בראייה כוללת, של עלויות המים, חשמל, מחירי הדלק ומסים עקיפים".

עוד בנושא
גיוס מרץ - עלייה בשיעור המתגייסים למערך הלוחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully