וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדיור: עימותים בין שוטרים למפגינים, לפחות 20 נעצרו

24.7.2011 / 0:03

עשרות אלפי בני אדם הפגינו בת"א נגד מחירי הדיור. עם סיום ההפגנה חסמו המשתתפים את צומת הרחובות אבן גבירול-דיזנגוף ושוטרי יס"מ פינו אותם בכח

בווידאו: המחאה החברתית - עשרות אלפים הפגינו נגד מחירי הדיור 23.7.11/צילום: קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: טל רזניק)

עשרות אלפי בני אדם הפגינו אמש (שבת) בתל אביב, במחאה על מחירי הנדל"ן המאמירים ובקריאה לממשלה לפעול באופן מיידי לקידום דיור בר השגה. המוחים צעדו ממתחם האוהלים שהוקם בשדרות רוטשילד אל רחבת המוזיאון בשדרות שאול המלך בעיר, שם התקיימה עצרת המחאה. מאות מפגינים שהשתתפו בעצרת ניסו לחסום את צומת הרחובות אבן גבירול-דיזנגוף. עימותים פרצו עם שוטרים אשר ניסו להזיזם, רימוני עשן הושלכו וכוחות משטרה פינו בכח את המפגינים. למעלה מעשרים מפגינים נעצרו.



מחאת הדיור - כותרות אחרונות:
מחאת הדיור: אלפים מפגינים בעצרת המונית בת"א
מארגני המחאה פנו להפקת ”כוכב נולד” לקידום העצרת
מפגיני הדיור ערכו צעדת לפידים: "בקרוב המפיכה"
מחאת הדיור בי-ם: עשרות סטודנטים התבצרו בשכונת ממילא
מחאת הדיור: פעילים חסמו אתר בנייה בתל אביב
המאהל שלי: הכירו את תושבי האוהלים

"ההישג של כמות המפגינים חורג מעל ומעבר לכל מה שציפינו", אמר יגאל רמב"ם, מיוזמי המחאה. "מעולם לא הייתה מחאה חברתית בסדר גודל כזה בישראל". המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב "מדינת רווחה עכשיו", "מחזירים את המדינה לאזרחים", "דיור ראוי במחיר שפוי", "זכות לדיור שווה לזכויות אדם","ביבי הביתה - סופר בלופר", וצעקו: "העם רוצה צדק חברתי".

"זאת מחאה של העם", אמרה בעצרת מארגנת המחאה, דפני ליף. "קורת גג היא הבסיס שאמור להיות לכולם. אנחנו מוכרחים לתבוע את המגיע לנו, כי בתנאים האלה לא יהיו לנו חלומות". ליף הוסיפה כי "דיור בר השגה, חינוך בר השגה ובריאות בת השגה זה הכל אותו דבר. אנחנו רוצים לחבק את המחאות האחרות שמתרחשות ממש פה מסביבנו".

"ביום שני הקרוב תצביע הכנסת על חוק הוד"לים", הוסיפה ליף. "מאז הספר הלבן לא הוקם מסמך מרושע כל כך. הם מקווים שתהיו מודאגים מחשבונות החשמל שלכם ומהרינגטונים שלכם - ולא תשימו לב. אבל אנחנו שמים לב הפעם". ליף קראה לחברי הכנסת להצביע נגד החוק, שלדבריה, "כל מטרתו היא להעשיר את המילארדים ולרושש את אלה שאין להם". היא גם קראה למשתתפים להצטרף להפגנה שתיערך בירושלים נגד החוק.

הפגנה בתל אביב נגד מחירי הדיור. אורי לנץ
"דיור בר השגה, חינוך בר השגה, בריאות ברת השגה, זה הכל אותו הדבר"/אורי לנץ

ליף פנתה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמרה - "לא רק אתה אשם, אלא גם כל הממשלות שקדמו לך, אבל המדיניות חסרת האחריות שלך הביאה אותנו לנקודת שפל. אתה שברת את גב הגמל, והגמל הזה משתולל עכשיו ברחובות הארץ, שבור מצער ומכאב, שבור גב, שבור לב, כי אנשים שהוא בטח בהם בגדו בו".

בעצרת נאמו גם סטודנטית לרופאה מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, חגית אופיר, ועובדת סוציאלית -ענבל חרמוני, שהדגישו כי גם מאבקם של הרופאים והעובדים הסוצייאלים לא תם, וגם הם ימשיכו במחאות.

בהפגנה השתתפו סטודנטים ופעילים חברתיים, פעילי תנועת נוער וכן צעירים שהתגוררו בשבוע האחרון במוקדי האוהלים בכל רחבי הארץ. "נגמרת לנו המדינה, לא נשאר כלום חוץ מלהפגין", אמר נדב נוימן, סטודנט. טל ארבלי, גם הוא סטודנט אמר כי "באנו היום לשנות כאן את פני המדינה, המדינה שדורסת אותנו". מלבד הצעירים, גם אוכלוסייה מבוגרת יותר הגיעה להביע תמיכה במחאה. דב, תושב רמת השרון בן 66, סיפר לוואלה! חדשות כי הוא מזדהה עם המאבק. "יש פה דור שלם שנמצא במצב בלתי אפשרי".

מעט לפני עצרת הדיור התקיימה גם הפגנה בעקבות מחאה נוספת שהתעוררה בשבוע האחרון – מחאתם של הרופאים המתמחים, שהתכנסו מול המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב. בסיומה הצטרפו הרופאים לצעדה ולעצרת המוחה על מחירי הדיור.

(עדכון ראשון: 23:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully