וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדיור: פעילים חסמו אתר בנייה בתל אביב

21.7.2011 / 8:15

הפעילים התבצרו באתר הבנייה בצומת הרחובות פרישמן-דיזינגוף בעיר ומנעו מהפועלים לעבוד, בטענה שהוא נבנה לעשירים בלבד. פעילים אחרים חסמו לזמן קצר את רחוב קפלן בעיר

קבוצה של פעילי מחאת הדיור מנעו הבוקר (חמישי) מפועלי בניין בפרויקט בנייה יוקרתי בצומת הרחובות דיזינגוף ופרישמן בתל אביב מלפתוח את עבודתם. הפעילים תלו שלטים והפריעו לעבודות ולאחר למעלה משעה פינו את המקום. "מספרים לנו שאין איפה לבנות פה, אבל כנראה שכשמדובר בעשירים יש מספיק מקומות", אמר לוואלה! חדשות גלעד ארדיטי, אחד מהמשתתפים בהפגנה. במקום נמצאים סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב וממכללת שנקר. ארדיטי הוסיף כי מעתה בכל פרויקט שבו לא יוקצו 20% מהדירות לצעירים ולדיור בר השגה, יהיו שיבושים בעבודות. באותה השעה, חסמו מספר פעילים את רחוב קפלן בעיר לתנועה, אף הם במסגרת מחאת הדיור. הפעילים הקימו אוהלים בכביש, הפריעו לתנועה ולאחר מספר דקות התפנו מהמקום.

עוד על מחאת הדיור:
בשבת: עצרת המונית בת"א במחאה על מחירי הדיור
המאהל שלי - הכירו את פעילי מחאת הדיור
דעה: צעירי רוטשילד - הפסיקו לבכות

פעילים נגד מצוקת הדיור השתלטו על בניין בהקמה בתל אביב. אורי לנץ
הפעילים משתלטים על אתר הבנייה/אורי לנץ

המפגינים עצרו את העבודות באתר הבנייה, והצליחו לנתק את החשמל בבניין. הם תלו שלט החוסם את הכניסה למעלית השירות באתר, שעליו נכתב - "דירה לעשירים". המפגינים קוראים: "לנו, הצעירים, אין איפה לגור והעשירים בונים דירות חדשות. יותר לא יהיה קבלן שיבנה דירות למגורים יקרים בלבד במדינה הזאת. כולנו נתאחד למען דיור בר השגה ו-200 בעלי הון יפסיקו לנצל את מצב המדינה לטובתם".

פעילים נגד מצוקת הדיור השתלטו על בניין בהקמה בתל אביב. אורי לנץ
פעילים נגד מצוקת הדיור השתלטו על בניין בהקמה בתל אביב/אורי לנץ

זו הפעם השנייה שהמפגינים מנסים לשבש עבודות בנייה בעיר. לפני יומיים חסמו המפגינים אתר בשדרות רוטשילד בעיר. "נפסיק את כל העבודות פה בעיר עד שיתחילו לבנות דירות ברות השגה לטווחים ארוכים", אמר אורון מזרחי יו"ר אגודת הסטודנטים בשנקר. "דירות שבהן שכר הדירה לא יגזול כ-60% מהמשכורת הממוצעת. נפסיק את החלוקה הלא שווה של העושר במדינה".

פעילים נגד מצוקת הדיור השתלטו על בניין בהקמה בתל אביב. אורי לנץ
פעילים נגד מצוקת הדיור השתלטו על בניין בהקמה בתל אביב/אורי לנץ

אמש, בירושלים, התבצרו כ-50 סטודנטים באוהלים שהקימו במרפסת פרטית בשכונת היוקרה כפר דוד בממילא. הסטודנטים צעקו: "איך נגור בעיר הקודש – אי אפשר לגמור את החודש" ו-"איך נחייה בעיר בירה – אי אפשר לקנות דירה". כמו כן, הסטודנטים חסמו את הכביש הסמוך לשכונה באמצעות אוהלים שהניחו על הכביש והנהגים שעברו במקום קראו לעברם קריאות תמיכה. גם בקריית שמונה הוחרף המאבק אתמול, כאשר אחר הצהריים חסמו המפגינים את כביש הכניסה לעיר.

(עדכון ראשון - 06:56)

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully