וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבת: עצרת המונית בת"א במחאה על מחירי הדיור

21.7.2011 / 0:04

במסיבת עיתונאים מאולתרת קראו הערב יוזמי מחאת בשדרות רוטשילד לפעילים מכל הארץ לחבור אליהם להפגנת ענק. "מחאה שתרעיד את החלונות הגבוהים. הגיע הזמן להחזיר את המדינה לעם"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכה: טל רזניק)

"הגענו למצב שאיננו חופשיים, שאנחנו משועבדים ובקושי מסוגלים לשרוד" – כך אמרה אמש (רביעי) דפני ליף, מיוזמי מחאת הדיור בתל אביב, במסיבת עיתונאים שארגנו חבריה באזור המחאה בשדרות רוטשילד בעיר. ליס הכריזה על קיומה של עצרת מחאה המונית מול כיכר הבימה הסמוכה ביום שבת הקרוב, והוסיפה כי "אנחנו קורסים תחת הנטל וממשלת ישראל אכזבה אותנו שוב השבוע באדישותה". לדבריה, מחאת הדיור היא "מחאה שתרעיד את החלונות הגבוהים. הגיע הזמן להחזיר את המדינה לעם".

מחאת הדיור - כותרות אחרונות:
מחאת הדיור: עשרות סטודנטים התבצרו בשכונת ממילא
דעה: צעירי רוטשילד – הפסיקו לבכות!
רה”מ ייפגש עם שרי האוצר והשיכון

מחאת הדיור מוסיפה להכות גלים ברחבי הארץ: כ-50 סטודנטים התבצרו הערב באוהלים שהקימו במרפסת פרטית בשכונת היוקרה כפר דוד בממילא שבירושלים. הסטודנטים צועקים: "איך לגור בעיר הקודש – אי אפשר לגמור את החודש" ו-"איך נחייה בעיר בירה – אי אפשר לקנות דירה". כמו כן, הסטודנטים חסמו את הכביש הסמוך לשכונה באמצעות אוהלים שהניחו על הכביש והנהגים שעברו במקום קראו לעברם קריאות תמיכה.

מחאת הדיור בתל אביב, יולי 2011. אורי לנץ
ירעידו את המדינה? מחאת הדיור בתל אביב/אורי לנץ

המחאה נמשכה אתמול גם באזור הצפון. סטודנטים ממכללת תל חי שהקימו את מאהל המחאה בכיכר צה"ל בקריית שמונה חסמו היום את כביש 90 בכניסה לעיר. "ממשלת ישראל לא עושה כלום עבורנו ולא מתייחסת אלינו", אמר יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת תל חי, אביעד רוזנפלד, "אנחנו מחריפים את המאבק כדי לעורר את המודעות לכך שהסטודנטים דורשים דיור בר השגה ומקורות פרנסה מגוונים בפריפריה, ובפרט בקריית שמונה. וכמו שביבי אומר – גם לנו יש עוד כמה הפתעות בקנה".

במקביל, החלה מחאה דומה גם בגן האם שבחיפה. עד כה הוקמו במקום כ-20 אוהלים על ידי סטודנטים מאוניברסיטת חיפה. גם אגודת הסטודנטים של המכללה האקדמית עמק יזרעאל, בשיתוף אגודת הסטודנטים של מכללת אורנים, למאבק הארצי נגד מחירי הדיור. האגודות החליטו להעביר את כל פעילותן, הכוללת עבודה שוטפת ופגישות, למאהל שהוקם בשדרת ארלוזורוב בעיר עפולה. "אי אפשר לייחס את המאבק הזה אך ורק לתל אביב, גם כאן בפריפריה מחירי הדיור עולים כל הזמן", אמר יו"ר אגודת הסטודנטים של המכללה, רון מרגלית, "בזמן שאפשרויות התעסוקה באזור לא מתפתחות וסטודנטים שמסיימים ללמוד מתקשים למצוא עבודה באזור, מחירי הדירות בקיבוצים ובערים הסמוכות עולים בהתמדה ומקשים על החברה הצעירים לשכור או לקנות דירה. אנחנו מצפים מהממשלה למצוא לכך פתרון ולדאוג לדיור בר השגה, ובמקביל לסייע בפתיחת מקומות עבודה לסטודנטים".

וגם בדרום החריפו את המחאה: הצעירים בשדרות שוקלים את האפשרות של החרפת המאבק באמצעות יצירת אווירה שתזמן למקום רבים מתושבי העיר הנמצאים במצב דומה. ההערכה היא שבמהלך הימים הקרובים יתקיימו במקום אירועים שונים כדי למשוך ציבור רחב יותר להביע את תמיכתו בצעירים.

(עדכון ראשון: 21:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully