וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדיור: רה"מ ייפגש עם שרי האוצר והשיכון

פנחס וולף

20.7.2011 / 10:06

ראש הממשלה ידון עם יובל שטייניץ ואריאל אטיאס בפתרונות אפשריים למצוקת הנדל"ן ומענה למחאה המתרחבת. הצעה חדשה שהועלתה כפתרון: 5,000 דירות מסובסדות למכירה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס הערב (רביעי) את שרי האוצר והשיכון, יובל שטייניץ ואריאל אטיאס, לדיון המשך בנושא פתרונות למצוקת הדיור. בפגישה הם ידונו ברעיונות שעשויים לפתור את מצוקת הנדל"ן.

עוד על מחאת הדיור:
מחאת דיור? ”יש אווירה של וודסטוק ופסטיבלים”
הפיתרון למצוקת הדיור - דירות לחרדים?
כל הארץ אוהלים - צפו במוקדי מחאת הדיור

הבוקר פורסם כי ראש הממשלה ושר השיכון הגיבו למחאת הדיור בהצעה חדשה: 5,000 דירות מסובסדות למכירה, אלא שהקריטריונים לזכאות לדירה מסובסדת רלוונטיים בעיקר למגזר החרדי. הפתרון של ראש הממשלה ושר השיכון למחאת הדיור צפוי להיות הצעת הדירות מסובסדות, שיימכרו במסלול של "דיור למשתכן", אבל עם סבסוד חריג של 50% ממחיר הקרקע.

משרד האוצר, מצדו, מתנגד בתוקף להצעה, מאחר שהניסיון מלמד כי הרוב המוחלט של הדירות שנמכרו בעבר במסגרת "דיור למשתכן" נמכרו למשפחות חרדיות. "דיור למשתכן" הוא מסלול של מכירת דירות מוזלות, הנבנות על קרקעות של המדינה.

בתוך כך, התרחבה אתמול מחאת הדיור אל מחוץ לתל אביב. לאחר שבתחילת השבוע הקימו גם תושבי באר שבע והסטודנטים הלומדים בעיר מאהל מחאה, שאבו אתמול גם בקריית שמונה, ירושלים וכפר סבא השראה והקימו מתחם אוהלים. כמו כן, קבוצה של אברכים מהעיר החרדית אלעד החליטה להצטרף למאבק המתרחב והודיעה כי בכוונתה לקיים אחר הצהריים משמרת מחאה בכניסה לעיר, הכוללת הצבת מאהל מרכזי ואוהלים נוספים.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully