וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת דיור? "יש אווירה של וודסטוק ופסטיבלים"

בועז וויליניץ

20.7.2011 / 9:02

במתחם מחאת הדיור בשדרות רוטשילד נצפו כבר כ-300 אוהלים, אולם השוהים במקום סבורים כי המאבק מאבד מעט את דרכו. "אנשים לא מדברים על פתרונות ומתעסקים רק בהווי"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

מחאת הדיור בשדרות רוטשילד בתל אביב מתרחבת. הבוקר (רביעי) נצפו במתחם כבר כ-300 אוהלים ונראה כי לא מעט מהמרדנים הצעירים מסיטים את הדיון בנושא המחאה ועסוקים יותר באווירה הפסטיבלית. חלק מהצעירים נראו מתהלכים בבתי הקפה הסמוכים על מנת שיוכלו לצחצח שיניים ואחרים שבו לבתיהם כדי לתפוס מקלחת קרה לפני עוד יום חמים ולח במאהל.

מחאת הדיור מתפשטת ברחבי הארץ - הכותרות האחרונות:

כל הארץ אוהלים - צפו במוקדי מחאת הדיור
המאהל שלי: הכירו את אנשי מחאת הדיור
מחאת האוהלים: הפעילים מנסים לגרש את הפוליטיקאים

מחאת הדיור בתל אביב, יולי 2011. אורי לנץ
לא רוצים פוליטיקה, תנו לנגן/אורי לנץ

בין לבין נשמעו במתחם עימותים קולניים בין הצעירים שנמנים על גרעין המחאה לבין פעילים מתנועת "השמאל הלאומי". הרקע לוויכוחים: הצעת החוק שתועלה בכנסת, לפיה יוקמו ועדות חקירה למימון ארגוני השמאל. ה"וותיקים" במתחם הביעו זעם ואמרו לפעילים: "הבאתם לפה פוליטיקה ואנחנו לא מעוניינים בכך".

במהלך שהות הצעירים בשדרות רוטשילד, התרעמו השכנים המתגוררים בסמוך על כך שחלק ממשתתפי המחאה עשו את צרכיהם בחצרות הבתים. בתגובה לכך הבטיח יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי לארגן למתחם שירותים כימיים. ביקור במאהל מגלה גם כי כמות הילדים שמצטרפים אפילו באופן עצמאי למאבק, גדלה מיום ליום. במקביל, המארגנים מבטיחים לקיים ביום שישי הקרוב מסיבת רחוב גדולה בשיתוף אחד המועדונים באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחאת הדיור בתל אביב, יולי 2011. אורי לנץ
יותר ויותר ילדים נצפו במתחם/אורי לנץ

ניר רוזנטל, נער בן 13 מתל אביב סיפר כי "זה היה הלילה הראשון שלי, הגעתי לכאן עם חבר ועם אחי הגדול, פשוט לא היה לנו לאן ללכת בחופש הגדול. לגבי המאבק, אני לא יודע על מה מדובר, פשוט לנו משעמם". במאהל נצפו גם ילדים ונערים מתנועות נוער כמו השומר הצעיר והנוער העובד והלומד. שי שדה, חניך השומר הצעיר סיפר כי "אני וחבריי לתנועה החלטנו לעשות את הלילה כאן מתוך הזדהות עם המאבק. לצערנו, ראינו שאנשים לא מדברים על פתרונות ומתעסקים בהווי. ממש נהיה פה וודסטוק".

יורי רונן, מתגורר בחודשים האחרונים בשכונת פלורנטין. הצעיר שהינו במקור מקיבוץ שמיר, עוסק כאיש שיווק באינטרנט, ולכן השהות במאהל לא מפריעה לו בעבודתו היומית. את העבודה הוא מבצע מהמתחם באמצעות המחשב הנייד שלו ובשעות החום הכבד הוא שב לביתו, מתקלח, נח קצת ואז חוזר למאהל להמשיך לעזור בארגון ובהפצת המחאה ברשת.

מיכל, צעירה בשנות ה-20 לחייה הגיעה למאהל המחאה בתל אביב הישר מחברון. לדבריה, "שמעתי שיש פה אנשים שנלחמים על שכר דירה. זו לא המלחמה שלי, אבל באתי לתמוך ולעזור כמה שאפשר. זה נראה יותר כמו פסטיבל בכיף, אבל זה מגניב. סוף סוף יש כאן מחאה שהיא לא רק צעקות ואנרגיות שליליות, יש פה הרבה אהבה והתקרבות בין אנשים".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully