וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעדת לפידים" למען מחאת הדיור: "בקרוב מהפכה"

המפגינים צעדו משדרות רוטשילד בת"א למגדלי גינדי ברחוב אבן גבירול וקראו "לחבק את ערי הסטודנטים שקמו". לדברי המארגנים, "זוהי התקוממות עממית, בסוף נמצא את עצמנו ברחוב"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

מאות בני אדם השתתפו הערב (חמישי) בצעדת הלפידים שארגנו התאחדות הסטודנטים הארצית ואגודות הסטודנטים השונות משדרות רוטשילד למגדלי גינדי ברחוב אבן גבירול בתל אביב. הסטודנטים, שצעדו במחאה על מחירי הדיור, הדליקו לפידים והניפו שלטים שעליהם נכתב, לדוגמא: "אי אפשר יותר לברוח, לאזרח יש יותר כוח", "אין דיור, אין פרנסה, שתתפטר הממשלה", ו"שטייניץ, שטייניץ, בוקר טוב, הסטודנטים ברחוב".

עוד על מחאת הדיור:
רה”מ: ”אין מישהו שפועל יותר ממני בנושא הדיור”
פני מחאת הדיור: סובל ממחלה נדירה ושובת רעב
מחאת הדיור: פעילים חסמו אתר בנייה בתל אביב

במהלך הצעדה צעק יו"ר אגודת הסטודנטים, רן ליבנה, צעק לעבר המפגינים: "כיצד ניתן לכנות את מדיניותה של ממשלת ישראל בשנים האחרונות?", והמפגינים השיבו לו: "ביזיון". כאשר השוטרים התקרבו אל המפגינים, הסטודנטים חילקו להם פרחים וצעקו לעברם: "אדוני השוטר, גם אתה שווה יותר".

צעדת לפידים במסגרת מאבק הדיור, תל אביב 21.7.2011 יולי 2011. מגד גוזני
"אין דיור, אין פרנסה, שתתפטר הממשלה". הצעדה בת"א/מגד גוזני

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, אמר במהלך הצעדה כי "אני נחוש להוביל את המאבק להישגים משמעותיים וקורא לכולם לחבק את ערי הסטודנטים שקמו, ולהגיע לאירוע המרכזי במוצאי שבת שייצא משדרות רוטשילד". לדבריו, "זוהי רק ההתחלה, בקרוב מהפכה". דפני ליף, סטודנטית לקולנוע שעומדת בראש מחאת הדיור, אמרה: "זוהי התקוממות עממית. אנו קוראים לכולם להגיע למחאה ביום שבת הקרוב. אם הבעיה תלך ותחמיר, אנחנו נמצא את עצמנו ברחוב ולא באוהלים. צאו מהאדישות והשאננות. בלי קשר לדעות הפוליטיות שלכם".

צעדת לפידים במסגרת מאבק הדיור, תל אביב 21.7.2011 יולי 2011. מגד גוזני
צעדת לפידים במסגרת מאבק הדיור, תל אביב 21.7.2011 יולי 2011/מגד גוזני

ח"כ רגב: "רק ביבי יכול להנהיג את המדינה"

בתוך כך, ביקרה אחר הצהרים ח"כ מירי רגב (ליכוד) במאהל המחאה בחולון, ובניגוד לקבלת הפנים הבעייתית אותה קיבלה בשבוע שעבר במאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב, הפעם האנשים ביקשו בעיקר להשמיע את שעל ליבם. "סוג האוכלוסייה כאן שונה בתכלית מהמאהל ברוטשילד", אמרה רגב בשיחה עם וואלה! חדשות, "אין צעירים שמנגנים בגיטרה וחושבים שיכולים לגור במנהטן. זאת כבר לא המחאה של צעירים שמעוניינים לגור ברוטשילד ובשנקין ושההורים שלהם גרים בכפר שמריהו. מדובר כאן בגרושים וגרושות, זוגות צעירים, וקשישים. יש כאן תופעות קשות ביותר. אפשר לראות את הייאוש בעיניים של האנשים, של 'אין לנו מה להפסיד'".

לדברי רגב, הפתרון הראשון צריך להיות באכלוס דירות ריקות של עמידר. בכוונתה להיפגש עם ראשי עמידר כדי לשמוע על כמה דירות ריקות בלתי מאוכלסות יש ומדוע. "המחאה ההמונית מחייבת את הממשלה לשים דגש בשלושה תחומים: מתן מענה לדיור סוציאלי – דיור ציבורי לאלו שלא מסוגלים לשלם שכר דירה, סיפוק קרקע לדירות להשכרה שזוגות צעירים יוכלו להתגורר בהן ללא שכר דירה חזירי, ומתן מחיר למשתכן לזוגות צעירים המעוניינים לרכוש דירה", היא אומרת.

"הבאנו את ביבי לשלטון ונוריד אותו אם יימשך המצב", אמרו לה הנוכחים במאהל. בתגובה, אמרה רגב לוואלה! חדשות כי "חבל לי לשמוע את הדברים האלה, כי ברור לי שראש הממשלה היחיד שיכול להנהיג את המדינה הוא נתניהו ואני מקווה מאוד שהוא ינחה את האוצר לתת פתרון מידי. אם לא נתעורר ונשים פתרון אמיתי, כמו ששרון עשה בשנות ה-90, נשלם מחיר יקר".

ראש הממשלה: "אין מישהו שפועל יותר ממני"

מוקדם יותר הערב, התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למחאת הדיור ולפעילותו באשר למציאת פתרון הולם למצוקת האזרחים. "אין מישהו שפועל יותר ממני בנושא", אמר נתניהו במהלך דיונים שנערכו בנושא הדיור, "המצוקה היא אמיתית ואני מחבק את המוחים ופועל לטפל בבעיה, החל מהרפורמות לביטול ההגבלה על הבנייה במרכז הארץ, דרך חוק ועדות הדיור הלאומיות וחוק מנהל מקרקעי ישראל, כולל תמריצים למגורים בפריפריה והסבת דירות משרדים למגורים".

נתניהו הוסיף כי "אנקוט צעדים להגדלת ההיצע כדי לאפשר נגישות לדיור בר השגה, להשכרה ולמכירה למשפחות נזקקות, יוצאי צבא, סטודנטים וזוגות צעירים". לדבריו, "הדיונים מתקדמים וההחלטות תתקבלנה בזמן הקרוב. בעבר הצלתי את הכלכלה במדינת ישראל ועכשיו אפעל לטיפול בבעיות הדיור, מחירי החלב ויתר הבעיות במשק".

לפניות לכתבים:
בועז - bobi1979@walla.com
פנחס - pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully