וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצול מהטבח בנורבגיה: "העמדתי פני מת במים"

לפחות 80 בני אדם נהרגו במחנה קיץ לצעירים באי סמוך לאוסלו, כשגבר בן 32 פתח באש לכל עבר. בני הנוער שניצלו סיפרו כי התחבאו מאחורי סלעים בחוף הים, בעוד שהקליעים חלפו מעל ראשיהם

"בדיוק סיימנו לשוחח על הפיגוע שאירע באוסלו, והתיישבנו לאכול", סיפר יורגן בנון, צעיר שניצל מהטבח באי הנופש יוטויה, בו נרצחו אמש לפחות 80 בני נוער במתקפת טרור. "לפתע, הייתה תחושה פתאומית של פאניקה באזור החוף. אנשים החלו לשאול 'מה קרה', ואז הבנו שמישהו נורה".

בנון, מכוסה בשמיכה, סיפר באימה על הרגעים שלאחר הישמע היריות הראשונות בכפר הנופש, אליו בא עם חבריו לכינוס שנתי של צעירי מפלגת הלייבור הנורבגית. "אנשים רצו לכל עבר, וזינקו מהחלונות. היינו מבועתים. רוב האנשים פשוט רצו לעבר המים, והתחבאו מאחורי סלעים בחוף".

טבח באי יוטויה סמוך לאוסלו, בירת נורבגיה, יולי 2011. AP
התמונות הקשות: כמה מהגופות מוטלות באי הנופש יוטויה. בני הנוער ניסו להגיע למים, אך לא הספיקו/AP

עוד בנושא מתקפת הטרור באוסלו:
הדיווח הראשוני על הפיגוע במרכז העיר
עלה ל-87 מספר ההרוגים בשני הפיגועים

בנון המשיך וסיפר כי נאלץ להתחבא מאחורי סלע גדול באזור המים, אך החליט כי לא ירוץ לעבר הים ולהסתתר במים עצמם, מחשש שהיורה יבחין בו. "ראיתי אותו, הוא היה במרחק של רק 20 או 30 מטרים ממני. ראיתי שהיו לידו כמה סירות, אבל לא רציתי להגיע אליהן, כי לא ידעתי כבר על מי אפשר לסמוך. בסופו של דבר אחת מהסירות הגיעה אליי, ונופפתי אליה. שחיתי אליה בבכי. הם הצילו אותי".

כמה ניצולים אחרים מהטבח אמרו כי התחבאו בבקתות באוהלים, ומתחת לשולחנות באחד החדרים. כששמיכה מכסה את בגדיו הרטובים, סיפר ילד כבן 15 לכתב הטלוויזיה הנורבגית, כי ניצל רק מפני שהעמיד פני מת - ושכב כשראשו בתוך המים. דמעות כיסו את פניו, כשסיפר שהוא וחבריו נאלצו להימלט איש-איש לגורלו, בעת שהקליעים חלפו מעל ראשיהם.

היורה, אנדרס ברינג בריוויק, הגיע לאי בסירת גומי, כשהוא לובש מדי שוטר. הוא בן 32, נורבגי, ופעיל לשעבר בתנועת ימין קיצוני. המשטרה מעריכה כי בריוויק פעל לבדו, וכי הוא אחראי גם לפיגוע הראשון בקריית הממשלה באוסלו, שאירע כחצי שעה קודם לירי באי. כמה עיתונאים מקומיים העלו סברה כי בריוויק הניח את מטען הנפץ מחוץ למשרדי ראש הממשלה, ורק לאחר שהבין כי הנזק שנגרם אינו משמעותי דיו, החליט לבצע פיגוע נוסף באי, הנמצא כ-25 קילומטרים משם. עם זאת, אין להנחה זו אישוש נוסף מצד המשטרה, וחושדים כי בריוויק תכנן מראש את שני הפיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully