וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת טרור באוסלו: פיצוץ במשרד ממשלתי, ירי בכפר נופש

22.7.2011 / 20:07

בפיצוץ נהרגו שני בני אדם ונפצעו חמישה עשר נוספים. בתקרית הירי נהרגו ככל הנראה ארבעה בני אדם ונפצעו חמישה נוספים. טרם ידוע מי עומד מאחורי המתקפה, אדם אחד נעצר באי יוטויה

שני בני אדם נהרגו -15 בני אדם נוספים נפצעו בפיצוץ שהרעיד את בירת נורבגיה אוסלו - כך דיווחה הערב (שישי) רשת SKY NEWS המקומית. על פי הדיווח, הפיצוץ אירע במרכז העיר סמוך לבניינים בהם שוכנים משרדי הממשלה, בהם גם משרדו של ראש הממשלה ינס סטולטנברג, שלא נפגע באירוע. טרם ידוע מי עומד מאחורי הפיצוץ ועד כה, אף ארגון לא לקח עליו אחריות. אדם אחד נעצר באי יוטויה.

במקביל, מקורות ביטחוניים בנורבגיה דיווחו הערב על ארבעה הרוגים וחמישה פצועים בתקרית הירי באי יוטויה, סמוך לאוסלו. ככל הנראה, אדם הלבוש כשוטר פתח באש לעבר צעירים שבאו לאי למחנה נופש שנתי, ורבים מהם הם ילדיהם של חברי מפלגת השלטון. כמה מבני הנוער ניסו להימלט מהאי בשחייה, בעת שהאיש ירה לעברם בנשק אוטומטי. לדיווח על ההרוגים אין עדיין אישור רשמי.

ראש הממשלה סטולטנברג אמר לאחר הפיצוץ כי כל שרי הקבינט לא נפגעו באירוע. "זה מאוד רציני", הוא אמר לרשת הטלוויזיה הנורבגית, TV2 בשיחת טלפון, אך הוסיף כי עדיין מוקדם לקבוע האם מדובר במתקפת טרור. הוא הוסיף כי המשטרה ייעצה לו לא להסגיר את המיקום שממנו דיבר.

בניין ראש ממשלת נורבגיה באוסלו אחרי הפיצוץ. AP
התקשורת במדינה דיווחה כי התרחש פיצוץ נוסף, אך דיווח זה לא אומת. אוסלו, לפני זמן קצר/AP

בפיצוץ התנפצו חלונותיהם של המשרדים הסמוכים. רשת CNN דיווחה כי המשטרה המקומית טוענת כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מפצצה, בעוד שכלי תקשורת אחרים גרסו כי מדובר במכונית תופת. בתחילה דווח על פיצוץ נוסף שאירע באזור, אך דיווח זה נגנז לבסוף והתברר כי במקום התרחש פיצוץ אחד בלבד.

"היה פיצוץ. זו בוודאי הייתה פצצה. אנשים רצו בבהלה. ספרתי לפחות עשרה פצועים", סיפר עד ראייה לפיצוץ שהיה בדרכו אל מחוץ לאזור האירוע, לסוכנות הידיעות רויטרס.

נורבגיה הייתה מוקד לפיגועים של ארגון אל קאעדה בשל השתתפותה במלחמות באפגניסטן ובלוב וכן בשל הקריקטורה של מוחמד שצוירה על ידי קריקטוריסט במדינה. לכן, היא הייתה מוקד הזעם של קבוצות איסלמיות רבות.

עדכון ראשון: 18:00

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיצוץ בבניין ראש ממשלת נורבגיה באוסלו. רויטרס
"אנשים רצו בבהלה. ספרתי לפחות עשרה פצועים". אוסלו, לפני זמן קצר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully