וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בירדן למען חופש העיתונות בממלכה

שבוע לאחר ש-8 עיתונאים הוכו על ידי שוטרים בהפגנה, התאספו 300 צעירים מול עיריית עמאן, ודרשו "לשים קץ למסע ההפחדה נגד התקשורת". דו"ח רשמי ניקה את המשטרה מאחריות לתקרית

כ-300 צעירים הפגינו אמש (שישי) בעמאן, במחאה על האלימות שנוקטת המשטרה כלפי עיתונאים במדינה. בשבוע שעבר נעצרו ארבעה שוטרים ירדנים, בחשד שהיכו שמונה כתבים וצלם עיתונות במהלך הפגנה שנערכה בעיר. השמונה נפצעו פצעים קלים ונחבלו חבלות יבשות. הם הוכו באלות, למרות שעטו אפודים כתומים שעליהם נכתב PRESS.

המפגינים שהתכנסו אמש באו לרחבת בית העירייה ומחו על "מסע ההפחדה המתמשך", כלשונם, נגד אמצעי התקשורת. הם הניפו שלטים שעליהם נכתב: "רפורמה פוליטית לא מתחילה בדיכוי התקשורת", וקראו למשטרה להפסיק את השימוש באלות ובגרילי-מתכת (מנגלים) כדי להכות מפגינים.

עוד בנושא:
בשבוע שעבר, שוטרים נעצרו אחרי שהיכו עיתונאים
המלך עבדאללה הבטיח לכונן רפורמות - אבל מתי?

מפגינים בעמאן למען רפורמות וחופש העיתונות, ירדן 2011. AP
המפגינים טענו: "רפורמה שלטונית לא מתחילה בדיכוי התקשורת"/AP

נאמני המלך כזרוע ביצועית של המשטרה

זה כמה שבועות שנאמני המלך עבדאללה מתגודדים מחוץ למשרדי סוכנות הידיעות הצרפתית (AFP) בעמאן, במחאה על פרסום "דיווח שקרי", לטענתם, לפיו שיירתו של המלך נרגמה באבנים. באחת ההפגנות, הם אף פרצו למשרדי הסוכנות, השחיתו אותם ודרשו את פיטורי מנהליה. המשטרה נמנעת מלפזר את ההפגנות האלה. יצוין כי כמה מהעיתונאים שהוכו, מועסקים בסוכנות.

שלשום, אמר המלך עבדאללה כי יש להגן על שלומם של העיתונאים הפועלים בממלכה, אך לא ברור במה יתבטא הדבר. במקביל, דו"ח משטרתי שפורסם השבוע הטיל את האחריות לתקרית האלימה בהפגנה בשבוע שעבר דווקא על המפגינים - ועל אנשי התקשורת. אמנם, נכתב בו כי חקירה נוספת תיעשה, כדי למצות את הדין עם אלה שנקטו אלימות כלפי העיתונאים.

צלם שהועסק בסוכנות הידיעות הצרפתית ועבד בעמאן, סיפר בשבוע שעבר לוואלה! חדשות, כי יש תחושה גוברת של חוסר אונים בקרב אנשי התקשורת המגיעים לירדן. לדבריו, המשטרה נמנעת באופן מופגן מלהתערב במקרים בהם אזרחים תוקפים עיתונאים, וסוכנויות הידיעות אינן זוכות לגיבוי מצד הממשלה. "ירדן הייתה עד כה מקום בטוח יחסית", אמר. "אך לאט לאט, המדינה הופכת למקום שבו עיתונאים עלולים לקפח את חייהם, בגלל רפיון מכוון של השלטונות", התריע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully