וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות הצעירה מאלרגיה: "כל אחד מגיב קצת אחרת"

שירה גינוסר

21.7.2011 / 21:06

פרופ' מוטי רביד מסביר כי התגובה לאלרגיה עשויה לכלול נזלת, ירידה בלחץ הדם ובמקרים קשים אפילו מוות מחנק. "לחן אפרת, הצעירה שמתה לאחר שאכלה אגוזים, הייתה אלרגיה מהסוג האחרון"

על רקע מותה של חן אפרת, הצעירה בת ה-26 שאכלה קינוח שהכיל אגוזים ומתה כתוצאה מאלרגיה חריפה, הסביר היום (חמישי) פרופ' מוטי רביד מהם התהליכים המסוכנים המתרחשים בגוף בעת חשיפה לאלרגנים. "לכל מנגנוני האלרגיה יש מנגנון משותף - תאים שמזהים את האלרגן וגורמים להפרשה מסיבית של חומרים שמגיבים לגירוי הזה", אמר פרופ' רביד.

"כתוצאה מכך, יש מספר סוגים של תופעות קליניות. יש תגובה של חולה שתתבטא רק בנזלת, אצל אחרים תיתכן פריחה בעור, ויש גם צורות מסוכנות יותר, כמו מצב בו כלי הדם מתרחבים עד כדי כך שלחץ הדם יורד ולא מגיע חמצן למוח וללב . התגובה המסוכנת ביותר כוללת היווצרות של בצקת בלוע באזור מוצא קנה הנשימה ומוצא הוושת, שעלולה לגרום למוות מחנק".

עוד בנושא
אכלה במסעדה בתל אביב ומתה מאלרגיה לאגוזים
אם הצעירה שמתה מאלרגיה: "הרעילו את הבת שלי"

חן אפרת, בת 26 מאילת, מתה בגלל תגובה אלרגית לאגוזים בנוטלה, יולי 2011. אורי לנץ
"איני מבין איך העזה להזמין שוקולד במקום אותו לא הכירה". חן אפרת/אורי לנץ

"לחן אפרת, הצעירה שמתה היום, הייתה אלרגיה מהסוג האחרון", המשיך פרופ' רביד. "במצבים כאלה, אנשים אלרגיים נושאים על פי רוב תרופות מתאימות על גופם. אך אפילו בהעדר תרופות כאלה, אם אדם מיומן נמצא בסביבה ניתן לפתוח את קנה הנשימה ולהציל חיים. ידוע לנו על הרבה מקרים שכך בדיוק קרה".

"אנחנו לא יודעים מדוע אדם אחד מגיב בצורה קלה עם פריחה ונזלת בעוד שאחר מפתח תגובה קשה ועלול למות מאלרגיה. במקרה שמתגלה אלרגיה, כנראה שסוגה ועוצמתה לא ישתנו במהלך החיים. לכן אנשים בדרך כלל יודעים שהם אלרגים ואם האלרגיה מסוכנת להם. יש אפשרות להוריד רגישות לגבי סוגים מסוימים של אלרגיה על ידי חשיפה במינונים קטנים למקור האלרגיה. למשל במקרה של רגישות לעקיצות דבורה, דואגים לחשיפה על ידי הזרקת ארס הדבורה בצורה הדרגתית כך שבמקרה של עקיצה, השפעת תהיה קטנה או יותר".

"המקרה של חן אפרת הוא טראגי כי הטעות כאן היא כפולה", מסכם רביד. "ראשית, היא הודתה שהיא אלרגית לאגוזים ולכן איני מבין איך העזה להזמין שוקולד במקום אותו לא הכירה. שנית, אדם במסעדה אמר שהוא אלרגי לאגוזים ונתנו לו שוקולד בלי לדעת בוודאות (כך הסתבר) שאין בו אגוזים".

פרופ' מוטי רביד הוא המנהל הרפואי של בית החולים מעיני הישועה ומנהל האגף הפנימי בו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully