וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי עתר לבג"ץ על פסילת "חוק הכחשת הנכבה"

ניר יהב

21.7.2011 / 9:26

ח"כ טיבי עתר הבוקר לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, על כך שהצעת החוק שהגיש, לפיה יש לשלול תקציבים מארגונים המכחישים את "יום הנכבה", נפסלה. טיבי: "אנצח בבג"ץ באופן וודאי

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הגיש הבוקר (חמישי) עתירה לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, ונגד נשיאות הכנסת, לאחר שאלה פסלו את הצעת החוק הפרטית שלו, לפיה יש לשלול תקציבים לעמותות וארגונים המכחישים את "אסון הנכבה". העתירה של ח"כ טיבי, המכהן גם כסגן יו"ר הכנסת, הוגשה באמצעות מנכ"ל ארגון עדאלה, עו"ד חסן ג'בארין.

"אני מנצח בבג"ץ באופן וודאי", אמר טיבי לוואלה! חדשות. "ברור לי הרי שהצעת החוק הזו תיתקל ברוב ימני ותופל בכנסת. יחד עם זאת, מהו תפקיד המחוקק אם לא ליצור שיח בין אנשים שלא מסכימים? הרי המקום הנכון לכך הוא מליאת הכנסת", הוסיף. "זו פעם ראשונה זה שבע שנים שנשיאות הכנסת, ובראשה יו"ר הכנסת, פוסלים הצעת חוק. וזו פעם ראשונה בהיסטוריה שפוסלים הצעת חוק של ח"כ ערבי".

בעתירה נכתב כי החלטת הנשיאות פוגעת קשות בזכויות המיעוט בפרלמנט, בחופש הביטוי הפרלמנטרי ובשוויון בין חברי הכנסת. "הדיון על אודות הנכבה כבר התקיים ב'חוק הנכבה', ובדיון זה היו מי שבעד ומי שנגד - ולא נטען אז שעצם העלאת הנושא במליאה מעורר בעיות כלשהן, האוסרות את עצם קיומו של הדיון הפרלמנטרי".

בעתירה נטען עוד כי ח"כ טיבי אכן מתנגד להגדרת המדינה כיהודית. "הוא דוגל במדינת 'כל לאומיה' ועל כך הוא הצהיר בפני בית משפט נכבד זה בעניין אחר, אך הצעת החוק הנדונה אינה עוסקת בנושא זה. היא עוסקת בנרטיב ההיסטורי של המיעוט הערבי בישראל. נרטיב היסטורי לחוד ואופייה החוקתי של המדינה לחוד". לפיכך, נטען, ההחלטה לפסול את הצעת החוק הינה חריגה קיצונית מסמכותה של נשיאות הכנסת.

תשובה ל"חוק הנכבה" של ישראל ביתנו

ברוב של חמישה חברי כנסת לעומת שניים, פסלה נשיאות הכנסת לפני כשבועיים את הצעת החוק של ח"כ טיבי הקוראת לשלול את התקציבים דווקא ממי שמכחיש את "האסון שפקד את הילידים הפלסטינים תושבי הארץ", כלשונו.

ההצעה היא תגובה ל"חוק הנכבה" של מפלגת ישראל ביתנו, שאושר לאחרונה בקריאה שנייה ושלישית. החוק שאושר מסמיך את שר האוצר לשלול תקציבים ממשלתיים ממוסדות ומאישים הקוראים לשלילת קיומה של המדינה.

מלבד ח"כ טיבי, שהגיש את ההצעה, תמך בה גם ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה). יו"ר הכנסת ראובן ריבלין והח"כים דני דנון ואופיר אקוניס (ליכוד), ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) וח"כ יצחק וקנין (ש"ס) הצביעו נגד הצעת החוק. יו"ר הכנסת ריבלין בירך על פסילת הצעת החוק, ואמר אז כי "משמעות ההצעה היא שלילת הגדרתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עוד על הצעת החוק:
נשיאות הכנסת פסלה את "חוק הכחשת הנכבה"
הצעת חוק: "לשלול תקציבים ממכחישי יום הנכבה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully