וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאות הכנסת פסלה את "חוק הכחשת הנכבה"

פנחס וולף

4.7.2011 / 13:23

הצעת החוק שהגיש ח"כ אחמד טיבי קבעה כי יישללו תקציבים ממי שיכחיש את "האסון של הפלסטינים". הנשיאות קבעה: "ההצעה פוגעת בישראל כמדינה יהודית". ח"כ טיבי: "יום שחור לדמוקרטיה"

נשיאות הכנסת פסלה היום (שני), ברוב של חמישה חברי כנסת לעומת שניים, את האפשרות של חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) להגיש את הצעת "חוק הכחשת הנכבה" הקוראת לשלול את התקציבים דווקא ממי שמכחיש את "האסון שפקד את הילידים הפלסטינים תושבי הארץ", כלשונו. ההצעה היא תגובה ל"חוק הנכבה" של ישראל ביתנו, שאושר לאחרונה בקריאה שנייה ושלישית. החוק שאושר מסמיך את שר האוצר לשלול תקציבים ממשלתיים ממוסדות ומאישים הקוראים לשלילת קיומה של המדינה.

מלבד מגיש ההצעה, ח"כ טיבי, תמך בה גם ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה). יו"ר הכנסת ראובן ריבלין והח"כים דני דנון ואופיר אקוניס (ליכוד), ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) וח"כ יצחק וקנין (ש"ס) הצביעו נגד הצעת החוק.

הח"כים בדעת הרוב קבעו כי הצעת החוק מהווה פגיעה במדינת ישראל כמדינה יהודית. טיבי אמר בתגובה בזעם כי "זהו יום שחור לכנסת ולחופש הביטוי והדמוקרטיה. הצבתי בפניכם אתגר ונכשלתם כישלון חרוץ, ניפגש בבג"ץ".

"מציע להגיש את ההצעה בפרלמנט הפלסטיני"

יו"ר הכנסת ריבלין בירך על פסילת הצעת החוק ואמר כי "משמעות ההצעה היא שלילת הגדרתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. ההצעה רואה בהקמת מדינת ישראל סיבה לאסון הפלסטיני ואמנם לפלסטינים נגרם אסון, אך מנהיגיהם הביאו אותו על ראשם ולא הקמת המדינה. משום כך, אין לה מקום על שולחן הכנסת".

ח"כ אלכס מילר אמר בתגובה כי, "מדובר בהצעת חוק הזויה המבקשת לפגוע במי שיסרב להכיר במיתוס המערער על זכות היהודים למדינה עצמאית בארץ ישראל. אין סיבה לאפשר את ההפקרות שמנסים טיבי טחבריו להנהיג במשכן. יש גבול למזוכיזם".

במהלך הישיבה היו חילופי דברים קשים בין טיבי לח"כ דנון, שאמר לו: "אני מציע לך להגיש את הצעות החוק שלך לפרלמנט הפלסטיני, אולי שם הם יענו בחיוב". טיבי ענה לו כי "אני חי כאן ואני סגן יו"ר הכנסת, כשתהיה מדינה אחת לכולם, נדבר".

עוד בנושא "חוק הנכבה":
הצעת חוק: לשלול תקציבים ממכחישי הנכבה
"חוק הנכבה" אושר בכנסת: "ישראל לא תממן הסתה"
למרות החוק: רבבות ציינו את "יום הנכבה"

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully