וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: לשלול תקציבים ממכחישי הנכבה

פנחס וולף

4.7.2011 / 10:41

ח"כ אחמד טיבי עונה לחוק הנכבה של ישראל ביתנו, וקורא לפגוע כלכלית במי שמכחיש את "האסון הקולקטיבי של האחר". נשיאות הכנסת, שגם טיבי חבר בה, תשקול לפסול את "ההצעה הנואלת"

נשיאות הכנסת – גוף המורכב מיו"ר המשכן ומסגניו – תדון הבוקר (שני) בהצעת "חוק הכחשת הנכבה" של חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל). ההצעה היא תגובה ל"חוק הנכבה" של ישראל ביתנו, שאושר לאחרונה בקריאה שנייה ושלישית. החוק שאושר מסמיך את שר האוצר לשלול תקציבים ממשלתיים ממוסדות ומאישים הקוראים לשלילת קיומה של המדינה.

אחמד טיבי פברואר 2010. עומר מירון
טיבי מצפה לאמפתיה ולהכרה ב"כאב הלאומי והאנושי"/עומר מירון

עוד על "חוק הנכבה":
אושר בכנסת: "ישראל לא תממן הסתה"
למרות "האיסור": רבבות ציינו את הנכבה
עתירה: החוק מדכא את המיעוט הערבי
בשמאל זועמים: "זהו חוק של פחדנים"


החוק שמציע טיבי קורא לשלול את התקציבים דווקא ממי שמכחיש את הנכבה - "האסון שפקד את הילידים הפלסטינים תושבי הארץ", כלשונו. בדברי ההסבר להצעת החוק כתב טיבי כי החוק נועד לאסור פעולות שיש בהן משום הכחשה לתופת, "במטרה להכיר בסבלו ובכאבו של האחר, גם כשמדובר במיעוט לאומי". באופן טבעי, בנשיאות הכנסת יש מי שמבקש לפסול את הצעת החוק, לאחר שאושר החוק ההפוך לו.

טיבי אומר כי הוא מבקש "לאתגר את המערכת הפוליטית והציבורית שחוקקה את חוק הנכבה הידוע לשמצה". לדבריו, "למיעוט הלאומי הערבי יש הרגשת ביתיות ובעלות בישראל, לצד אסון אישי וקולקטיבי שפקד את העם הפלסטיני, בריסוקו, בגירושו ובנדידתו לכל עבר". הוא אמר כי הוא מצפה לאמפתיה ולהכרה ב"כאב הלאומי והאנושי" הזה. "צר לי על הדרישה לפסול את ההצעה, שכנראה מציבה מראה מול פניהם המכוערות של הפוסלים". יצוין, עם זאת, כי הנשיאות – שטיבי, כסגן יו"ר הכנסת הוא אחד מחבריה - אינה נוהגת לרוב לפסול הצעות חוק על הסף.

חבר הכנסת אלכס מילר מישראל ביתנו, שיזם את "חוק הנכבה", מסר בתגובה כי "לא יעלה על הדעת שהכנסת תדון בחוקים, שמטרתם להגדיר את יום העצמאות של ישראל כיום אסון". לדבריו, ההצעה של טיבי היא "ניסיון נוסף לחתור תחת עצמאותה וקיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ומהווה פגיעה קשה בסמליה. ישראל ביתנו תגיש פניה רשמית לנשיאות הכנסת, כדי לפסול לאלתר את ניסיונותיו הנואלים של ח"כ טיבי לפגוע בריבונותה של מדינת ישראל".

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully