וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי תל אביב קבעו: כיכר דיזינגוף תרד אל העם

סקר שנערך בקרב תושבי תל אביב קבע כי רובם תומכים בהורדת כיכר דיזנגוף למפלס הרחוב. אם הכל יתנהל כשורה זאת תהיה גם ההחלטה בפועל, היות וראש העיר הבטיח כי יפעל על פי דעת הציבור

האם הטענה כי הגבהתה של כיכר דיזינגוף בשנת 1978 הייתה טעות, היא הדעה הרווחת כיום בקרב תושבי תל אביב? כנראה שכן. בסקר שבדק את העדפת תושבי תל אביב לגבי עתידה של כיכר דיזנגוף זכתה ההצעה להוריד את הכיכר לגובה מפלס הרחוב. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, החליט לאחרונה לקיים את הסקר, ולקבל את ההחלטה באשר לשיפוצים באזור הכיכר על פי דעתם של התושבים.

עוד באותו נושא:
התל אביבים מתלבטים: מה לעשות עם כיכר דיזנגוף?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם יהיו לכיכר ימים יפים יותר? כיכר דיזנגוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר, שביצע "מכון דחף" של מינה צמח, בדק את העדפתם של התושבים לגבי שתי החלופות המרכזיות – האם להשאיר את הכיכר מוגבהת או להורידה לגובה מפלס הרחוב, וכן בין שלוש חלופות נוספות – השארת הכיכר מוגבהת ושיפוצה, הורדתה למפלס הרחוב ופיתוח גינה במרכזה והחלופה הנוספת, אשר זכתה לשיעור התמיכה הגבוה ביותר – הורדת הכיכר למפלס הרחוב, פיתוח גינה במרכזה ובניית חניון תחתיה.

כיכר צינה דיזנגוף בשנת1965. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
החלופה הרווחת: הנמכת הכיכר כמו בימים שלפני שנת 1978. כיכר דיזנגוף בשנת 1965/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

הכיכר על שם צינה דיזנגוף נבנתה בשנת 1938 בתכנון אדריכלית הבאוהאוס ז'ניה אוורבוך. ב-1978 היא שופצה והוגבהה כחלק ממהלך אדירכלי שנועד להתמודד עם פקקי התנועה ברחוב ולאחר מספר שנים נוספה המזרקה התקופתית של יעקב אגם. לדעת רבים מן התושבים, הכיכר הפכה ל"כתם שחור" של הזנחה במרחב העירוני ולאור זאת הציעו לאחרונה יזמים לשפץ את הכיכר ובנוסף לממן בנייה של חניון תת קרקעי מתחתיה.

ההחלטה כמובן עדיין איננה סופית ועוד צפויות תחנות רבות בדרך עד שיגיע השינוי, אך יחד עם זאת יציג חולדאי את תוצאות הסקר בפני הנהלת העירייה וימליץ לערוך סקר המשך כדי לוודא שאכן זהו רצון התושבים, והבטיח "כפי שהתחייבתי בעבר, אעשה מה שהציבור יחליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully