וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התל אביבים מתלבטים: מה לעשות עם כיכר דיזנגוף?

22.5.2011 / 0:02

כיכר המריבה: במסגרת הסקר שעורכת עיריית ת"א והמחלוקת סביב גורלה של כיכר דיזנגוף, התקיים היום דיון ציבורי בו הציגו את טיעוניהם נציגי שלוש החלופות השונות

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

הדיון בשאלת גורלה של כיכר דיזינגוף עבר לרחוב. עשרות תושבים ובעלי מקצוע דנו אמש (שבת) בשלוש החלופות שהוצעו לשיפוץ הכיכר על ידי העירייה. "החזית להורדת כיכר דיזנגוף ללא חניון", משרד האדריכלים "סומה" ויזמים פרטיים הציגו את תוכניותיהם, במסגרת אירועי "בתים מבפנים", במטרה להשפיע על תוצאות הסקר המתבצע בשבועות האחרונים על ידי העירייה בקרב תושבים ובעלי עסקים באזור הכיכר.

ככר צינה דיזנגוף נבנתה בשנת 1938 בתכנון אדריכלית הבאוהאוס ז'ניה אוורבוך. ב- 1978 היא שופצה והוגבהה כחלק ממהלך אדירכלי שנועד להתמודד עם פקקי התנועה ברחוב ולאחר מספר שנים נוספה המזרקה התקופתית של יעקב אגם. לדעת רבים מן התושבים, הכיכר הפכה ל"כתם שחור" של הזנחה במרחב העירוני ולאור זאת הציעו לאחרונה יזמים לשפץ את הכיכר ובנוסף לממן בנייה של חניון תת קרקעי מתחתיה.

במקביל, המאבק להורדת הכיכר צבר תאוצה בדמות התארגנות של תושבים, שמובילים מור גלבוע ועומר כהן, הנקראת "החזית להורדת כיכר דיזנגוף ללא חניון". בנוסף, משרד האדריכלים "סומה" הציע לשפר את מראה הכיכר בלי להנמיכה.

עדכון ראשון: 19:58

כיכר דיזינגוף תל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
לדעת רבים מן התושבים, הכיכר הפכה ל"כתם שחור" של הזנחה במרחב העירוני. כיכר דיזנגוף/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully