וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשא ומתן בין הרופאים לאוצר הסתיים ללא התקדמות

אריאל נוי

20.7.2011 / 7:00

לאחר 20 שעות דיונים בבית הדין הארצי לעבודה, הגיעו הצדדים למבוי סתום והמשא ומתן התפוצץ. בית המשפט ייאלץ להכריע אם להוציא צווי מניעה לשביתה והמתמחים מאיימים להקים איגוד עצמאי

המשא ומתן בין הרופאים למשרד האוצר הסתיים הבוקר (רביעי) ללא התקדמות לאחר קרוב ל-20 שעות דיונים בבית הדין הארצי לעבודה. נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, קבעה כי אחרי הצהריים תידון בקשת המדינה בהוצאת צווי מניעה לרופאים השובתים.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, התייחס לכישלון המו"מ בראיון לקול ישראל ואמר כי "אין הסכם. אנחנו מתפזרים ומחכים להכרעה משפטית. אנחנו נגד בוררות. המשמעות של בוררות היא הרבה שנים של דיונים, שבמהלכם מערכת הבריאות לא תתפתח. יש סכנה לקריסת מערכת הבריאות". הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, אמר כי "המטרה שלנו היא למנוע פגיעה בציבור במהלך המו"מ. עשינו את כל המאמצים. במשך שבועות אנחנו לא עוסקים בדבר, אלא בנושא הזה".

109 ימים לאחר תחילת שביתת הרופאים, נראה היה אמש כי הצדדים נמצאים על סף סיום המשא ומתן וחתימה על הסכם הבנות. אתמול נמשכו הדיונים המרתוניים במאמץ לסיים את המשא ומתן ולהפסיק את השביתה לפני הדיון שנקבע בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, על בקשת משרד האוצר להוציא צווי מניעה לרופאים.

בשבועות האחרונים התעוררה תסיסה בקרב המתמחים שחוששים כי עניינם מוזנח במסגרת המשא ומתן. על פי ההסכם שהתגבש בין הרופאים לאוצר טרם הפיצוץ במשא ומתן, תוכנן להגביל את מספר התורנויות של המתמחים לשמונה בחודש לכל היותר והגדלת התגמול מהתורנות השביעית ומעלה. הרופאים המתמחים איימו במהלך הלילה כי יקימו איגוד מקצועי משלהם וכי ישביתו בעצמם את מערכת הבריאות, זאת עקב חוסר ההתחשבות של ההסתדרות הרפואית בצרכיהם ודרישותיהם לטענתם.

הרופאים המתמחים הגדירו אתמול את ההסכם שהסתמן כ"אגרוף בפרצוף", וד"ר אסנת ירחובסקי-דולברג, בת 32 ואם לשניים, שמסיימת בקרוב את התמחותה במחלקה הפנימית בבית החולים מאיר בכפר סבא, הביעה מחאה על כך שהרופאים המתמחים לא שותפו בגיבושו. "זה הזמן להבין שאי אפשר לנהל משא ומתן בלי לשתף את העובדים השחורים. אנחנו אלה שצריכים להעניק רפואה לאחר 26 שעות של עבודה. הגיעו מים עד נפש".

עוד על שביתת הרופאים:
המתמחים: "ההסכם המסתמן - אגרוף בפרצוף"
אתמול: מתמחים ורופאים נטשו את המחלקות במחאה
המאבק מסלים: "בתי חולים ייסגרו באמצע יולי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully