וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים: "ההסכם המסתמן - אגרוף בפרצוף"

אריאל נוי

20.7.2011 / 0:16

הרופאים המתמחים טוענים כי ההסכם שגיבשה ההסתדרות הרפואית - בלעדיהם - לא ישנה דבר - ואינו מיטיב עמם, "הפועלים השחורים" של בתי החולים. "ההסכם רק יפגע בהכשרה שלנו"

לקראת ההסכם המסתמן בין הסתדרות הרופאים למשרד האוצר, רופאים רבים חוששים שההסדר החדש לא יביא בשורה, ולא יפתור את הבעיות שהובילו אותם לשבות מלכתחילה. הם טוענים שאין גוף שיאכוף את ההסדרים שמציע ההסדר. חלקם אומרים כי ייתכן שיתברר שהמאבק שאליו יצאה ההסתדרות הרפואית, בלי לשתפם בניהולו, יתברר כמיותר.

מתמחים בבית החולים מאיר בכפר סבא אשר החליטו להשבית את הפעילות במסגרת עיצומי הרופאים, יולי 2011. שלומי גבאי
הרופאים נטשו את המחלקות כדי להפגין על ההסכם/שלומי גבאי

ד"ר מיקי הייפלר, מתמחה באורולוגיה בן 35 בבית החולים שיבא בתל השומר, טוען כי עיקרי ההסכם לא עונים על המטרה שלשמה יצאו הרופאים למאבק. "ההסכם לא ישנה את פני הרפואה הציבורית", הוא אומר. "ההסדר המסתמן לא מביא כלים לשינוי אמיתי של אופי העבודה ושל תנאי העבודה, או של היכולת שלנו להעניק שירות רפואי מיטבי למטופלים. לא מעוגן בהסכם מנגנון פיקוח יעיל לוודא את יישומו. מבטיחים בו תקנים חדשים, אך עדיין לא איישו את התקנים שהבטיחו בהסכם הקודם. לא מגבילים את כמות התורניות - ולמעשה פוגעים בהכשרה שלנו".

לדברי ד"ר הייפלר, אין כל בשורה בהסכם המוצע. הוא מסביר שמאות הרופאים והאחיות שנטשו הבוקר את המחלקות בבתי החולים הפגינו כדי לסכל את החתימה על ההסכם. "המתמחים הם כוח העבודה שמוציא לפועל את מירב העבודה. נטשנו את המחלקות רק אחרי שווידאנו שיש רופאים בכירים שיטפלו בחולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

לפי ההסכם המתגבש, שאם יאושר אמור להיחתם עוד הלילה, יקבלו הרופאים תוספת של בין 19% ל-20% לשכר השעתי, ותוספת של כ-23% לרופאים בפריפריה. הרופאים במקצועות המוגדרים מקצועות מצוקה – רפואה פנימית, כירורגית, גריאטרית, שיקומית ועוד - יקבלו עוד 1,200 שקלים בחודש. הבעיה במספר התורנויות שאליה מתייחס ד"ר הייפלר, היא במספרן: לפי ההסכם, מתמחים יבצעו רק שש תורנויות בחודש.

גם ד"ר אסנת ירחובסקי-דולברג, בת 32 ואם לשניים, מתנגדת לחתימת ההסכם. היא מסיימת בקרוב את התמחותה ברפואה פנימית בבית החולים מאיר בכפר סבא, ואמרה כי הבוקר התעוררה סערה במרכז הרפואי, לאחר שהוצגו בפני אנשי הצוות עיקרי ההסכם. "דה פקטו, לא הוספו תקנים ולא התווסף שכר. אולי רק אזיק אלקטרוני שיצמידו לנו יהיה הפתרון". לדבריה, הרופאים השכילו להגיע להישגים במשך תקופה ארוכה, ובמקביל לא פגעו בחולים במהלך השביתה. "נמנענו משביתות כלליות ולא נטשנו את החולים כמו בשביתה של 1983. התנהלנו בצורה מאופקת ובלי ללכלך את הידיים", אמרה.

ד"ר ירחובסקי-דולברג מגדירה את ההסכם המסתמן כ"אגרוף בפרצוף", ומוחה על כך שהרופאים המתמחים לא שותפו בגיבושו. "זה הזמן להבין שאי אפשר לנהל משא ומתן בלי לשתף את העובדים השחורים. אנחנו אלה שצריכים להעניק רפואה לאחר 26 שעות של עבודה. הגיעו מים עד נפש".

(עדכון ראשון: 22:13)

לפנייה לכתב: arielnews@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully