וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמחים נטשו מחלקות: "לא להסכם המתגבש עם האוצר"

אריאל נוי

19.7.2011 / 11:31

מאות מתמחים ורופאים בבתיה"ח ברחבי הארץ נטשו בזעם את המחלקות במחאה על ההסכם המתגבש, שצפוי להיחתם הערב. על פי ההסכם, בין היתר, יקבלו הרופאים תוספת שכר שתיפרס על פני 8 שנים

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מחאת הרופאים מתפשטת לכל רחבי הארץ: מאות מתמחים ורופאים בבתי החולים מאיר בכפר סבא, שיבא בתל השומר, איכילוב בתל אביב ו-וולפסון בחולון, עזבו בצהריים (שלישי) את המחלקות שלהם בזעם, כאות מחאה על ההסכם המתגבש בין הסתדרות הרופאים ומשרד האוצר. מאוחר יותר הצטרפו אליהם גם המתמחים בבית החולים רמב"ם בחיפה שעזבו את המחלקות ויצאו לחצר בית החולים. בבית החולים איכילוב, עזבו גם אנשי הנהלת בית החולים את משרדיהם. לדברי המתמחים, מדובר בהסכם לא מספק שהוא בגדר "לעג לרש".

עוד על שביתת הרופאים:
מסתמן: שביתת הרופאים על סף סיום
בשל החשש מקריסת המערכת : הקלה בעיצומי הרופאים
המאבק מסלים: "בתי חולים ייסגרו באמצע יולי"

יו"ר וועד בית חולים רמב"ם, ד"ר חיים טולדאנו, שהצטרף לגל המחאה, אמר כי "למעשה המחאה התחילה מייד כשקיבלנו את טיוטת פרטי ההסכם. אנחנו מורים לא לחתום על ההסכם היום בערב ואנחנו הורינו לנטוש את המחלקות לזמן קצר כמחאה מוסרית ועקרונית".

מתמחים בבית החולים מאיר בכפר סבא אשר החליטו להשבית את הפעילות במסגרת עיצומי הרופאים, יולי 2011. שלומי גבאי
לדברי המתמחים, מדובר בהסכם לא מספק שהוא בגדר "לעג לרש". בית החולים מאיר בכפר סבא, היום/שלומי גבאי

בין היתר, על פי ההסכם המתגבש, שאם יאושר צפוי להיחתם עוד הערב, יקבלו הרופאים תוספת של בין 19% ל-20% לשכר השעה, ותוספת של כ-23% לרופאים הפועלים בפריפריה. עוד עולה מההסכם, כי רופאים העובדים במקצועות הנחשבים מקצועות מצוקה - פנימית, כירורגיה, גריאטריה, שיקום ועוד - יקבלו תוספת של 1,200 שקלים נוספים לחודש. כל התוספות והשינויים הכספיים מתייחסים לתקופה של בין שמונה ל-10 שנים.

ההסכם עוסק גם במספר התורנויות החודשיות שייאלצו לעשות הרופאים. על פי ההסכם, השאיפה היא שמתמחים יבצעו רק שש תורנויות בחודש בתוך שלוש עד חמש שנים, ויקבלו ארבעה ימי השתלמות בשנה. רופאים מומחים עד גיל 47, או עד חמש שנים מגמר ההתמחות יעשו תורנות אחת או שתי תורניות בחודש, עליהן יקבלו 140% מהשכר.

ד"ר אסנת ירחוסקי-דולברג, רופאה מתמחה בבית החולים מאיר, בו החל גל המחאה, סיפרה לוואלה! חדשות, כי "לאורך שביתה של 100 ימים הגיעו אלינו פרטי ההסכם שאמור להיחתם היום בערב. ההסכם שעברנו עליו לא מקובל עלינו. כמו שאמר ד"ר ליאוניד אידלמן: 'זו שביתה פראית'. השביתה הזאת תתרחב ותתפשט לכל בתי החולים בארץ ותהיה חריפה יותר בשביל שיישמעו קולות המתמחים".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
מתמחים בבית החולים מאיר בכפר סבא אשר החליטו להשבית את הפעילות במסגרת עיצומי הרופאים, יולי 2011. שלומי גבאי
בית החולים מאיר בכפר סבא, היום/שלומי גבאי

ד"ר דנה יוספי מבית החולים רמב"ם אמרה כי "אנחנו, כל הרופאים המתמחים, מתארגנים היום לצאת לרחבה לאות חוסר שביעות רצון מההסכם שנרקם בין האוצר לבין ההסתדרות. הגיע הזמן שקול המתמחים יישמע בכל רחבי הארץ והגיע הזמן שנציל את מערכת הרפואה הציבורית בישראל".

המתמחים לא לבד - גם האחיות בבית החולים שיבא בתל השומר נטשו הבוקר שתי מחלקות פנימיות והשאירו צוות מצומצם בלבד של שתי אחיות, במחאה על כך שהנהלת בית החולים אשפזה חולים מעבר לתפוסה של 100%. יו"ר ועד האחיות, שמוליק בן טל, מסר לוואלה! חדשות כי "אנחנו במאבק מתמשך. הבוקר התפוסה עברה את ה-100% לכן הוריתי לאחיות מהמשמרת לעזוב את המחלקות ולהשאיר רק אחיות שעומדות בתקן. כרגע נשארות שתי אחיות על 40 חולים ואחות נוספת לחולים המונשמים. זה מאבק בלתי מתפשר וארוך לא מדובר פה על שכר ,מדובר פה על איכות הטיפול שאנו נותנים לחולים".

מההסתדרות הרפואית נמסר בתגובה, כי "בעשרת החודשים האחרונים מקיימת הנהלת ההסתדרות הרפואית משא ומתן אינטנסיבי עם המדינה, על מנת להגיע להסדר הטוב ביותר למען הרפואה הציבורית בישראל. מדובר במהלך מורכב הנועד לענות על הצרכים הדחופים של הרפואה הציבורית בכלל ושל הרופאים בישראל בפרט. כפי שקורה לאורך כל משא ומתן, גם כאן, דולפות החוצה חלקי ידיעות שאינן התמונה כולה. על מנת שלא לפגוע בהליך המשא ומתן, מבקשת ההסתדרות הרפואית שלא לפעול על פי שמועות אלה, אלא להמתין לרגע שבו יגובש הסכם וניתן יהיה לחשוף את פרטיו".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully