וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: "לקדם את פתרון שתי המדינות"

שרי החוץ של האיחוד האירופי הביעו דאגה נוכח הקיפאון בתהליך השלום וקראו לישראלים ולפלסטינים לשוב לשיחות ישירות. "מדינות האיחוד טרם החליטו כיצד להצביע"

שרי החוץ של האיחוד האירופי קראו אמש (שני) לישראל ולרשות הפלסטינית לשוב למשא ומתן בטרם ההצבעה באו"ם על הכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, אמר כי מדינות האיחוד טרם החליטו כיצד להצביע, וכי "אנחנו רוצים שהישראלים והפלסטינים ישובו לשיחות ישירות ביניהם".

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, מבקרת בעיר בנגזי, לוב, 22 במאי 2011. רויטרס
"פועלים להשגת הצהרה משותפת". אשטון/רויטרס

"יש לחזור לשיחות ישירות"

עוד אמרו שרי החוץ לאחר פגישתם בבריסל כי "יש לקדם באופן דחוף את פתרון 'שתי מדינות לשני עמים' לסכסוך הישראלי-פלסטיני". לדבריהם, "האיחוד האירופי מביע דאגה לגבי הימשכותו של תהליך השלום וקורא לשני הצדדים לפעול באחריות ולשוב לשיחות ישירות".

דבריהם של שרי החוץ של האיחוד האירופי מגיעים יממה לאחר כישלונם של נציגי הקוורטט - מזכירת המדינה האמריקנית הילארי קלינטון, שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ומזכ"ל האו"ם באן קי מון - להגיע לידי הצהרה משותפת בנושא המשא ומתן הישראלי-פלסטיני. לטענת השרים, "האיחוד האירופי מביע תמיכה מלאה בשרת החוץ, אשטון, במאמציה הממושכים ליצור נקודת מבט אמינה להשקתו המחודשת של תהליך השלום".

אשטון אמרה בתגובה כי נציגי הקוורטט עדיין מנסים לערוך הצהרה משותפת. לדבריה, "אנחנו עדיין עובדים בקוורטט על מנת לבדוק אם ניתן להגיע להצהרה משותפת. זוהי אינה משימה פשוטה כיוון שמטרת ההצהרה היא לגרום לחידוש השיחות, כך שההצהרה צריכה להיות כללית".

בשבוע שעבר הודיעה ארצות הברית כי היא תומכת בהמשך הסיוע הכלכלי לפלסטינים, מתוך תפישה כי הוא תורם לשלום וליציבות במזרח התיכון. זאת, לאחר שהקונגרס קרא לנשיא אובמה לשקול לעצור את הסיוע הכלכלי לרשות הפלסטינית, אם לא תזנח את הפנייה לאו"ם להכיר במדינה עצמאית.

עוד באותו נושא:
הקוורטט יתכנס הערב לדיון נוסף על המזרח התיכון
ארה"ב: הסיוע לפלסטינים הכרחי ליציבות באזור
גם הקוורטט מיואש? הפגישה הסתיימה ללא הצהרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully