וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוורטט יתכנס הערב לדיון נוסף על המזרח התיכון

פנחס וולף

12.7.2011 / 13:00

לאחר שלא הצליחו להגיע אמש להסכמה בדבר הצעדים שיש לנקוט על מנת להשיב את ישראל והרשות לשיחות, יתכנסו הערב נציגי הקוורטט בשנית כדי לנסות למנוע את ההכרזה החד-צדדית בספטמבר

לאחר שאתמול לא הצליחו נציגי מדינות הקוורטט להגיע להסכמה בדבר הצעדים הבאים שיש לנקוט על מנת להחזיר את ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן, צפויים היום (שלישי) נציגיהם של רוסיה, האו"ם, ארה"ב והאיחוד האירופי לשבת שוב לדיון על תהליך השלום התקוע. מטרת השיחות היא בין היתר, למנוע את ההכרזה החד-צדדית שמתכננים הפלסטינים באו"ם בספטמבר.

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, ייפגשו בשנית בוושינגטון לאחר שאתמול יצאו מהפגישה בת השעתיים ללא תוצאות או הצהרות פומביות.

עוד באותו נושא:
גם הקוורטט מיואש? הפגישה הסתיימה ללא הצהרה
"הקוורטט עשוי לתמוך בעצמאות הפלסטינית"
הקוורטט: "העיכוב במו"מ מערער ביטחון האזור"

"למרות הפרסומים, ישראל לא תחזור לגבולות 67'"

"יש עדיין פערים שמעכבים את ההתקדמות", מסר הלילה נציג הממשל האמריקאי לכתבים בתום הפגישה, "במציאות, יש עדיין עבודה שצריכה להיעשות על מנת לגשר על הפערים. יש זמן ומקום להצהרות פומביות, ויש זמן ומקום לדיפלומטיה פרטית. עלינו לעבוד עוד - בפרטיות ובשקט עם הצדדים, על מנת לבחון האם איננו יכולים לגשר על הפערים".

בעקבות היעדר ההצהרה, צצו הבוקר דיווחים לפיהם הסיבה לכך היא שישראל כבר הודיעה כי היא מוכנה לתוואי של גבולות 67' בתנאי שממשל אובמה יאשרר את מכתב הנשיא בוש. גורמים בירושלים הכחישו את הדיווחים ואמרו לוואלה! חדשות, כי "כל הפרסומים שישראל מסכימה לגבולות 67' הם אינם נכונים, ישראל לא מוכנה לכך".

לדבריהם, "האמריקאים מבינים את העמדה של ישראל והדיאלוג איתם מתקיים בצורה טובה ויש הבנות. לא בכדי אין הצהרה כרגע. בכל מקרה, בישראל מתכוננים להצהרה של הקוורטט בדרג גבוה יותר, אם תהיה, ובהתאם לכך ננהג".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully