וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקוורטט עשוי לתמוך בעצמאות הפלסטינית"

העיתון "לוס אנג'לס טיימס" ציטט דיפלומט מערבי בירושלים, לפיו אם רה"מ לא יציג תוכנית מדינית משכנעת בקרוב - עשויות ארה"ב, אירופה, רוסיה והאו"ם לתמוך ביוזמה הפלסטינית החד-צדדית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמצא תחת לחץ גובר של הקוורטט לחשוף את תכניתו המדינית לשיקום משא ומתן עם הפלסטינים – כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון האמריקאי "לוס אנג'לס טיימס". על פי הדיווח, המסתמך על דיפלומטים אירופיים ואמריקאים בישראל, אם נתניהו יתעכב בהצהרותיו – עשויים נציגי ארצות הברית, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם לתמוך ביוזמה הפלסטינית החד-צדדית לעצמאות מדינית בגבולות 1967. הדיווח הזכיר כי נתניהו זכה באחרונה למעט מרחב תמרון, כשהקוורטט דחה את כינוסו בברלין בשבוע שעבר, בו היה אמור הנושא הישראלי-פלסטיני לעלות.

בשיחתו עם העיתון ציין הדיפלומט כי "הישראלים סובלים מלחץ בשל התקדמות התהליך. אנשים מתחילים להפנות עיניהם לארצות הברית, בציפייה שזו תעשה משהו".

בשבוע שעבר רמזה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, כי הסבלנות הבינלאומית לתהליך השלום המוקפא בין ישראל לפלסטינים הולך ואוזל, וכי המהומות בעולם הערבי הדגישו את הצורך לפתור את הסכסוך במהרה. קלינטון הבטיחה "מנהיגות אמריקאית פעילה" לתהליך, וציינה כי הנשיא, ברק אובמה, יציג בקרוב את תכניתו לקידומו.

ביום חמישי האחרון אישר ראש הממשלה כי הוזמן לשאת דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי, במה שהוגדר כ"נאום בר אילן 2". נתניהו אמר כי בכוונתו לדבר "על השינויים הגדולים המתחוללים באזורנו, ועל הדרך בה אנו מאמינים שרק בכוחה להביא לשלום בינינו לשכנינו, שלום שיחזיק מעמד". בגלי צה"ל דווח כי בלשכת ראש הממשלה מנסים לתאם פגישה בין נתניהו לנשיא אובמה, שתתקיים במהלך הביקור. כמו כן, צפוי נתניהו לנאום במהלך הביקור בפני השדולה הפר-ישראלית "אייפאק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully