וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב שתקף את חלוץ: "לא אשתוק מול האחראי למות בני"

בתום טקס האזכרה לחללי מלחמת לבנון השנייה המשיכו ההורים השכולים להתרעם על נוכחות הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, באירוע. "הוא לא ראוי להנהיג והגיע הזמן שייקח אחריות למה שעשה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צטנר, עריכה: יותם בן דוד)

המהומה סביב נוכחותו של הרמטכ"ל בזמן מלחמת לבנון השנייה, דן חלוץ, בטקס האזכרה לחללי המלחמה אמש (שני), לא שככה גם בתום האירוע. הורים שכולים תקפו את חלוץ בטענה שהגעתו לטקס נבעה ממניעים פוליטיים בלבד.

יואב צור, האב השכול שתקף בתחילת הטקס את חלוץ והאשים אותו כי בא לטקס על מנת "לגזור קופון פוליטי", אמר לוואלה! חדשות לאחר האירוע: "איך ציפו ממני שאשתוק כשאני רואה את מי שאחראי למות בני? הוא בא לכאן כדי לגזור קופון פוליטי במסגרת הפוליטיקה שלו בקדימה". עוד אמר צור כי "כל עוד יש לי כוח אני לא אשתוק ואזכיר לו שהוא אחראי למה שקרה. לא היה נכון מצידו להגיע לכאן, הוא לא ראוי להנהיג והגיע הזמן שייקח אחריות למה שעשה".

"מתפלא איך לבני איפשרה לו להתפקד לקדימה"

חיים צמח, ששכל את בנו עוז במלחמה, בחר בתחילת הטקס לעזוב את המקום ולעמוד הרחק מהרחבה מול הקבר של בנו. בתום הטקס סיפר צמח: "העדפתי לעמוד רחוק משם כי הזיכרון של הבן שלי הוא זה שחשוב".

צמח התייחס גם ליו"ר קדימה, ציפי לבני, שנכחה באירוע ואמר כי מעריך אותה, "אך מתפלא איך היא אפשרה לחלוץ להתפקד לקדימה. מסקנות המלחמה מדברות בעד עצמן, והגיע הזמן שחלוץ יבין את זה. אנחנו מתכננים כל מיני תוכניות, עוד יהיה לנו מה לומר כשיגיע מועד הפריימריס".

עם תום הטקס מיהר חלוץ לעזוב את רחבת הטקס יחד עם פמלייתה של לבני, ולא לחץ ידיים להורים השכולים כנהוג. עם זאת מאוחר יותר אמר כי "אינני רוצה להתווכח עם משפחה שאיבדה את היקר לה מכל, כמי שאיבד מחבריו במערכות ישראל אני משתתף בטקסים צבאיים לזכר חיילי מערכות ישראל מזה שנים, ואמשיך לנהוג כך".

עוד באותו נושא:
רשמית: הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ התפקד לקדימה

חמש שנים למלחמת לבנון השנייה - סיקור מיוחד
בלבנון מלגלגים: "פרץ, אולמרט וחלוץ - הכושלים"
לקראת מהומה? "יזכור אלוהים" בטקס מלחמת לבנון

(עדכון ראשון: 23:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully