וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלבנון מלגלגים: "פרץ, אולמרט וחלוץ - הכושלים"

ניר יהב

12.7.2011 / 0:07

במאמר לציון 5 שנים למלחמת לבנון השנייה, לועג העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" למנהיגים הישראלים בתקופת המלחמה. "עמיר פרץ מנסה לגייס כל עובר אורח שיצביע עבורו"

"מנהיגי הכישלון" – זוהי הכותרת שהעניק אתמול בבוקר (שלישי) העיתון הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה "אל-אחבאר" במאמר לציון יום השנה החמישי למלחמת לבנון השנייה. המאמר מנתח את פועלם של המנהיגים הישראלים בתקופת מלחמת לבנון השנייה, בודק מה הם עושים היום ואף לועג לניסיונותיהם לשוב לזירה הפוליטית ללא הצלחה יתרה. התמונה המופיעה בתחילת המאמר היא תמונתו של שר הביטחון בתקופת המלחמה, עמיר פרץ, המביט קדימה עם משקפת סגורה.

חמש שנים למלחמת לבנון השנייה - סיקור מיוחד

מבינת ג'בל לטילים בצפון: הרגעים הזכורים של המלחמה
המלחמה שהנציחה את השנאה לתל אביב
ידוענים ובני משפחות נזכרים במלחמה
הצביעו למפסיד הגדול של מלחמת לבנון השנייה

עמיר פרץ יום לפני הפריימריז, ספטמבר 2011. שלומי גבאי
"מנסה להוביל את מפלגת העבודה המפורקת". פרץ/שלומי גבאי

"המלחמה עודנה נוכחת בזיכרון הפוליטי הישראלי כדף שרוצים לדלג עליו ולשכוח ממנו", נכתב. "המנהיגים המבטיחים, שישראל תלתה בהם תקוות כה רבות, הפכו למנהיגים לשעבר המנסים לשווא לשוב לחיים הפוליטיים". כותב המאמר מגלה לקוראיו כי מי שיחפש לדוגמא את "יורשו של אריאל שרון, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ימצא אותו בימים אלו בדיונים בבתי המשפט בפרשות השחיתות שבהן הוא מעורב".

ומה לגבי פרץ? כותב המאמר לועג לשר הביטחון לשעבר המנסה, לדבריו, לצוד כל עובר אורח הנקרה בדרכו שיתמוך בו בהתמודדותו לתפקיד ראש מפלגת העבודה: "פרץ מנסה לשוב ולהוביל את מפלגת העבודה המפורקת, ומנסה לגייס כל עובר אורח שיצביע עבורו", נכתב תוך כדי עקיצה למ?פקד שאותו קיים בחודשים האחרונים כדי לגייס מצביעים.

המאמר מזכיר גם את דן חלוץ, הרמטכ"ל בתקופת המלחמה, שעזב את עולם העסקים והיום מתמודד על מקום ברשימת מפלגת קדימה לכנסת. במאמר נכתב רבות על שלושת האישים הללו, בין השאר מוזכרים מוצאו של חלוץ והתבטאויות שלו במהלך הקריירה כמו "מכה קלה בכנף" בהתייחסו לתחושת הטייס בעת ביצוע חיסול. "חלוץ נכנס לעולם הפוליטי", נכתב עוד. "הוא עזב את העסקים והצטרף לקדימה. אולם עליו להמתין, שכן שאול מופז חולם להחליף את ציפי לבני. גם למופז יש ניסיון צבאי ומה שחשוב הוא שהוא לא היה ממנהיגי מלחמת לבנון השנייה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 21:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully