וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היאכטה הצרפתית בדרך לעזה: "נגיע מחר אחה"צ"

ניר יהב

18.7.2011 / 20:45

17 הפעילים והעיתונאים על ה"דיגניטה-כראמה", כלי השיט היחיד שעדיין בדרכו לעזה, טענו כי יגיעו לרצועה תוך 24 שעות: "מפליגים לאט כדי לשמור על הדלק". בצה"ל עוקבים אחר התקדמותה

הספינה הצרפתית "דיגניטה-כראמה" עושה היום (שני) את דרכה לכיוון רצועת עזה והיא צפויה להגיע ליעדה מחר. אחד הפעילים הנמצאים על הספינה, מקסים גימברטו, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי הספינה תגיע לחופי עזה "ב-24 השעות הקרובות". לדברי המארגנים, בניגוד להצהרתם כי יפליגו לנמל אלכסנדריה במצרים, בכוונתם להפליג לעזה. "נגיע לעזה ביום שלישי אחר הצהריים", הוסיף גימברטו.

עוד על המשט לעזה:
המשט: ספינה צרפתית יצאה לדרכה ותגיע מחר לעזה
היכן נמצאת היאכטה האחרונה של המשט לעזה?
יוון: אחת מספינות המשט חמקה ויצאה לכיוון עזה


לדברי המארגנים, הספינה מפליגה בקצב איטי "כדי לשמור על הדלק". עוד מסרו המארגנים, כי הימצאותה של הספינה בלב הים "מהווה מכה לממשלת ישראל שמעוניינת להמשיך את המצור הנפשע והבלתי-חוקי על רצועת עזה בכוח, תוך שהעולם ממשיך לשתוק". על הספינה נמצאים 17 פעילים ועיתונאים, ביניהם העיתונאית הישראלית עמירה הס וצוות של רשת אל-ג'זירה.

גורמים הנמצאים בקשר עם הספינה אמרו לוואלה! חדשות, כי היא נמצאת כעת דרומית-מזרחית לפורט סעיד וצפויה להגיע מחר אחרי הצהרים לרצועת עזה. לאחר שרוב אוניות המשט לא הצליחו לצאת מיוון, נכתב באתר כלי השיט - "הספינה הצרפתית לעזה" - כי "ה'דיגניטה-כראמה' הפכה לנציגה הבלעדית של משט החירות כולו".

גורם צבאי בכיר אמר לפני הצהריים לוואלה! חדשות כי בצה"ל עוקבים אחר הספינה, ולפי הערכת מצב מהבוקר, פניה לאלכסנדריה. "האישורים, בצירוף כיוון חרטום הספינה, מעידים על כך שהכיוון הכללי של צוות הספינה הוא למצרים", הבהיר הגורם. "עם זאת, אנחנו עוקבים גם אחרי ה'ציוצים' שלהם ברשת האינטרנט, ומבינים שיש סיכוי שהם יבצעו פרובוקציה וינסו להגיע לחופי עזה. אנחנו נערכים לכל תרחיש". במערכת הביטחון מעריכים כי אם הספינה תגיע, זה יהיה ביממה הקרובה. היות שהיא שטה באיטיות, אין הערכת מדויקת לגבי זמן ההגעה לאזור.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully