וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן נמצאת היאכטה האחרונה של המשט לעזה?

לדברי גורם צבאי בכיר, "דיגניטה-כראמה" הצרפתית שטה לעת עתה לכיוון אלכסנדריה שבמצרים, אבל בצה"ל "מחכים לכל תרחיש". המארגנים ממשיכים להתעקש: "היא בדרך לעזה ותגיע בתוך 24 שעות"

היכן נמצאת היאכטה "דיגניטה-כראמה"? כלי השיט האחרון שעדיין מנסה להוציא לפועל את "משט החירות 2" לרצועת עזה, שעליו נמצאים בין היתר פוליטיקאים צרפתים ואנשי תקשורת, נמצא היום (שני) אי שם במזרח הים התיכון, ולא לגמרי ברור לאן מועדות פניו. בצה"ל מעריכים הבוקר כי הספינה נמצאת בדרך ליעדה המוצהר - נמל אלכסנדריה שבמצרים. אך מנגד, אנשי המשט ממשיכים להתעקש שהיא נמצאת בדרכה לרצועה - ותגיע לשם בתוך יממה.

גורם צבאי בכיר אמר לפני הצהריים לוואלה! חדשות כי בצה"ל עוקבים אחר הספינה, ולפי הערכת מצב שנערכה הבוקר, כיוון הספינה הוא לאלכסנדריה. "האישורים, בצירוף כיוון חרטום הספינה, מעידים על כך שהכיוון הכללי של צוות הספינה הוא למצרים", הבהיר הגורם. "עם זאת, אנחנו עוקבים גם אחרי ה'ציוצים' שלהם ברשת האינטרנט, ומבינים שיש סיכוי שהם יבצעו פרובוקציה וינסו להגיע לחופי עזה. אנחנו נערכים לכל תרחיש". במערכת הביטחון מעריכים כי אם הספינה תגיע, זה יהיה ביממה הקרובה. היות שהיא שטה באיטיות, אין הערכת מדויקת לגבי זמן ההגעה לאזור.

הגורמים העומדים מאחורי ה"דיגניטה-כראמה" (פירוש השם הוא "כבוד", בצרפתית ובערבית), טוענים היום בתוקף כי הם בדרכם לרצועה, הן בעדכוניהם בטוויטר, והן באתר הרשמי של "הספינה הצרפתית לעזה". באתר פורסמה הבוקר הודעה מטעם המארגנים, שכותרתה: "בעזה בתוך 24 שעות". נכתב בה כי היאכטה "נמצאת במים בינלאומיים, וצפויה להגיע לחוף עזה בתוך יממה". לאחר שרוב אוניות המשט לא הצליחו לצאת מיוון, נכתב באתר, "ה'דיגניטה-כראמה' הפכה לנציגה הבלעדית של משט החירות כולו".

היאכטה יצאה אתמול ב-20:30 בערב מהנמל בו עגנה באי היווני כרתים, שם שהתה מאז השבוע שעבר, לאחר שהצליחה יומיים קודם לחמוק מהרשויות בנמל ליד אתונה ולהפליג. נמצאים עליה, לפי דיווחים שונים, בין שמונה ל-17 פעילים - רובם מצרפת, אך יש בינם גם יוונים, שבדים וקנדים. בין הצרפתים ישנם כמה פוליטיקאים, בהם ז'קלין לה-קור, חברת המפלגה הקומוניסטית הצרפתית, וז'אן קלוד לפורט, חבר הפרלמנט האירופי לשעבר. כמו כן, נמצאים עליה כתבת עיתון "הארץ", עמירה הס, וצוות של תחנת הלוויין הקטארית "אל-ג'זירה". לפי אתר המארגנים, נמצא עליה הפעיל הישראלי דרור פיילר, אם כי לפי מידע אחר, פיילר הפליג על סיפונה של אוניה אחרת, "ג'וליאנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully