וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לבכיר בחדרה שהורשע בעבירות מין

אריאל נוי

17.7.2011 / 10:11

שמואל (סמי) לוי, ממלא מקום ראש עיריית חדרה לשעבר, ירצה שישה חודשי עבודות שירות וישלם 25 אלף שקלים פיצויים לאחר שהורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירות של בעילה אסורה בהסכמה

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן, עריכה: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (ראשון) שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות ותשלום פיצוי בגובה 25 אלף שקלים על שמואל (סמי) לוי, ממלא מקום ראש עיריית חדרה לשעבר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות של בעילה אסורה בהסכמה, ניסיון תקיפה, מרמה והפרת אמונים וכן שימוש לרעה בכוח המשרה. לוי, שהורשע בעבירה שנושאת עמה קלון, ירצה את עבודות השירות שנגזרו עליו במוסד "מאיר פנים" שבאור עקיבא, והוא יפצה מתלוננת אחת בסכום של 15 אלף שקלים ושתי מתלוננות נוספות בסכום של 5,000 שקלים.

בהתייחס להסדר הטיעון שנחתם עם לוי, ציין השופט רון שפירא כי: "העבירות שבביצוען הורשע הנאשם, ובמיוחד העבירות שעניינן בטוהר המידות, נמנות על העבירות המשחיתות את השירות הציבורי, עבירות שיש להילחם בהן כדי להבטיח את תקינות עבודת השלטון ומתן יחס ראוי לאזרח, הנזקק לשירותיו של ממלא התפקיד. אין ספק כי לו לא היה הדיון שבפני במסגרת של הסדר טיעון, כי אז היה ראוי הנאשם לענישה מחמירה בהרבה בגין עבירות אלו של טוהר המידות".

בנוגע למצב בו היו נתונות המתלוננות, ככפופות ללוי במקום העבודה שלהן, ציין שפירא כי "אין זה דבר פשוט לאדם התלוי בחסדיו של ממלא תפקיד שלטוני, להתלונן כנגדו, וזאת כאשר הוא מצפה ומייחל לסיוע במצוקותיו. אין זה פשוט לאישה להתלונן, כאשר הפגיעה בה היא על רקע של ניצול מעמד ובהקשרים כפי שפורטו בכתב האישום. על בית המשפט לפצותן על הנזק שנגרם להן, נזק שעיקרו עוגמת נפש, ואין בסיס לטענה, כי מעצם העובדה שלא התלוננו יש לראותן כמוותרות על הזכות לפיצוי או כמי שאינן ראויות לפיצוי".

באשר לקלון ציין השופט את החומרה בה הוא רואה עבירות של טוהר מידות המבוצעות על ידי גורם שלטוני שלדבריו מטבען נושאות בצדן קלון. "מדובר בניצול של כוח ומשרה, שהופקדו בידי ממלא התפקיד, על ידי ציבור שנתן בו אמון. ממלא התפקיד הפר את האמון שניתן בו וניצל את הכוח שהופקד על ידו כדי לשרת את הציבור באופן הפוגע בציבור, בכך יש קלון", סיכם השופט.

לוי אמר בצאתו מבית המשפט כי מדובר על האשמת שווא. "מדובר על שוטרים ששיקרו לבית המשפט. כל התלונות האלו יזומות על ידי המשטרה והשופט אמר לאורך כל הדרך כי אין כאן עבירות מין אלא עבירות של טוהר המידות. אני בחרתי בעסקה שהיא בהכרח להיות חכם ולא להיות צודק, למרות הכל אני ממשיך בעבודה ציבורית".

עוד בנושא:
בכיר עיריית חדרה לשעבר מתעקש: "לא אנסתי"
אישום: בכיר לשעבר בעיריית חדרה אנס ולקח שוחד


לפניות לכתב:
arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully