וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים כחול לבן: הוסדר גידול קנביס רפואי בישראל

אריאל נוי

16.7.2011 / 5:00

משרדי הממשלה החליטו כי על אף החשש מזליגת הסם, יימשך הגידול המקומי של הקנביס הרפואי הזול וכמו כן ייובא קנביס מחו"ל. המשרד לביטחון פנים יפקח שארגוני פשיעה לא משתלטים על הענף

לאחר מחלוקת בין משרדי הממשלה סביב השאלה אם לייצר קנביס רפואי בישראל או לייבאו, הושגה הסכמה להסדרת הענף בישראל, בהובלת הלובי החקלאי בכנסת בראשותו של ח"כ שי חרמש (קדימה). במסגרת חלוקת הסמכויות בין משרדי הממשלה עליה הוסכם, משרד החקלאות יהיה אחראי על המגדלים ושטחי הגידול, משרד הבריאות יהיה אחראי לחולים ולמחקרים בתחום, והמשרד לביטחון פנים יהיה אחראי על אכיפת שימוש רפואי בלבד בתרופה.

לפני כשלוש שנים "נולד" ענף חקלאי חדש במדינת ישראל – הקנביס הרפואי. בשנתיים הראשונות לפעילות, החקלאים תרמו את תוצרתם למחקרים ולשימוש רפואי הן לחולים והן למשרד הבריאות. לפני כשנה ענף הקנביס הרפואי הפך לענף מסחרי שכל רישיונות הגידול והשימוש בו ניתנים על ידי משרד הבריאות ובאישור משטרת ישראל.

כיום במדינת ישראל ישנם 5,500 חולים המשתמשים בתרופה ושמונה חוות המגדלות אותה. בימים אלו הגיעו להסכמה כלל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר להמשך קיומו של הענף בישראל והמשך הגידול המקומי, המועדף על ידי החולים, למרות התנגדותו של המשרד לביטחון פנים שהביע חשש מכך שגידול מקומי יביא לזליגה של הסם ולהשתלטות גורמי פשע על הענף.

7 שקלים לגרם מקומי לעומת 70 לגרם מיובא

ההעדפה של החולים לגידול מקומי היא בזכות היתרונות הכלכליים שבו, שכן עלותו היא שבעה שקלים לגרם לעומת 70 שקלים לגרם מיובא. על כן, גם המדינה מעדיפה את הגידול המקומי אותו יכולים החולים להרשות לעצמם ולכן לא יהיה צורך להכניס את התרופה לסל התרופות. סיבה נוספת להעדפת הגידול המקומי היא מחקר ופיתוח, התאמה של הגידול המקומי למחלות ספציפיות ויעילות גבוהה יותר לחולים.

לאור דרישות המשרד לביטחון פנים ומשרד הבריאות, הלובי החקלאי הסכים לייבוא התרופה במקביל להמשך הגידול החקלאי המקומי. ח"כ חרמש מסר כי "להמשך הגידול המקומי יש מספר משמעויות חשובות בתחום הבריאות, בתחום החקלאי, בתחום המדיני ובתחום הכלכלי, ויאפשר מחקר ופיתוח זנים חדשים והתאמתם למחלות ספציפיות. עלות התרופה המיובאת יקרה מאוד לעומת הגידול המקומי. הגידול המקומי מעסיק כיום כ-200 עובדים ישראלים והוא חסכוני באמצעי יצור, הן בכמות המים והן בשטח הגידול. כמו כן, ישנה חשיבות לשמירה על 'עצמאות גידולית' אל מול שינויים גיאופוליטיים שיכולים להתרחש בעתיד הקרוב והרחוק, וניצול ההצלחה והידע הנרכשים לייצוא התרופה לשווקי חו"ל".

עוד באותו נושא:
המשרד לביטחון פנים: עדיף לייבא מריחואנה רפואית
הכנסת תבחן אפשרות ללגליזציה של מריחואנה
דו"ח עולמי ממליץ: עישון גראס - לא עבירה פלילית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully