וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד לביטחון פנים: עדיף לייבא מריחואנה רפואית

החשש מזליגה של מריחואנה רפואית הגדלה בארץ לגורמים עבריינים והאיכות בישראל, הניעו את המשרד לביטחון פנים לשקול את רכישת הסם מהולנד. נכון לעכשיו יימשך הגידול בארץ

בהמשך לדיווחים בנוגע להסדרת השימוש במריחואנה רפואית, פרסם היום (חמישי) המשרד לביטחון פנים את עמדתו בנושא. במשרד נערך דיון בנושא בו השתתפו נציגי המשטרה והגורמים המקצועיים הרלוונטים. במהלך הדיון, הועלו טענות קשות על כך שגידול הסם לצרכים רפואיים במתחמי גידול בבעלות פרטית, טומן בתוכו סיכון משמעותי לביטחון הציבור, בעיקר בשל הסכנה שהסם יזלוג לידיים עברייניות ושארגוני פשע ישתלטו על תחום גידול הסם.

בחוות דעת מגורם רפואי מקצועי שהגיע לידי המשרד לביטחון פנים, עולה כי החומר הניתן לחולים לא עומד בקריטריונים של תרופה וכולל חומרי דישון, חומרי הדברה, פטריות זיהומיות וחיידקיים שאין עליהם ועל דרך גידול הצמח וטיבו.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, החליטו בדיון כי עדיף לייבא את הסם מהולנד לדוגמה, כפי שנעשה בקנדה, גרמניה ומדינות נוספות. הסם המיובא נחשב לבעל איכות גבוהה יותר ובו יותר חומרים פעילים המיועדים לטיפול בכאב והוא מיוצר תחת פיקוח מקיף. כמו כן, במשרד לביטחון הפנים סבורים כי ייבוא הסם יאפשר מניעת זליגתו לגורמים עבריינים ויחד עם זאת יאפשר מזור לחולים הזקוקים לכך.

גידול של מריחואנה רפואית לחולי סרטן על ידי חברת תיקון עולם. רויטרס
"גידול הסם לצרכים רפואיים במתחמי גידול בבעלות פרטית, טומן בתוכו סיכון משמעותי לביטחון הציבור". חווה לגידול מריחואנה רפואית/רויטרס

מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי עד שניתן יהיה לייבא את הסם הרפואי, הוחלט שגידול המריחואנה יימשך, בכפוף לאכיפה משטרתית מוגברת, שלילת רשיונות למי שיפר את החוק ונקיטת אמצעים אחרים נדרשים לצורך שמירה על החוק. "כל זאת כדי לא לפגוע בחולים הסובלים ממחלות חשוכות מרפא ולאפשר לקבל מזור לכאבם באמצעות שימוש בקנאביס לצרכים רפואיים", נאמר בהודעת המשרד.

עוד נמסר מהמשרד, כי השמועות אודות צווי סגירה שהוצאו נגד החוות לגידול הסם אינן נכונות "ונעשות על ידי גורמים אינטרסנטים". בנוסף, המשרד הבהיר כי גם אילו היה מעוניין לסגור את החוות באמצעות צווי סגירה, לא היה יכול לעשות זאת, שכן זוהי סמכות שנמצאת רק בידי משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully