וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושמים לרווחה: חודשה אספקת הגראס הרפואי

אריאל נוי

17.12.2010 / 12:42

יומיים לאחר שהמשטרה פשטה על משרדי ארגון "תיקון עולם" המספק מריחואנה רפואית בת"א, הושבה אספקת התרופה לחולים. "המשטרה גרמה בעיקר לסבל"

ארגון "תיקון עולם" שעיסוקו גידול והספקת מריחואנה רפואית, שעל משרדיה פשטה המשטרה לפני יומיים, שב היום (שישי) לפעילות לאחר שהוזמו החשדות שמא קיימת זליגה של מריחואנה מהמרפאה שהחברה מפעילה בתל אביב לגורמים בעולם התחתון. מתיקון עולם נמסר כי 2,000 החולים שמקבלים את המריחואנה בסניף, יכולים לשוב ולקבל את התרופה.

ביום רביעי פשטה המשטרה על משרדי הארגון, זאת לאחר שעל פי החשד, שוטרת סמויה הצליחה לרכוש במקום סמים בכמות שחרגה מזו לו היתה זכאית על פי המסמכים הרפואיים שהציגה. בתיקון עולם זעמו על התנהלות המשטרה אותה הגדירו כהדחה לביצוע עבירה. "המשטרה הוציאה מטופלים באמצע טיפול, מנעה טיפול ממטופלים קשים ואף מנעה מהם קבלת תרופה", מסרו גורמים בארגון לוואלה! חדשות. "בניגוד לשמועות, משטרת ישראל לא עצרה מי מהעובדים אלא עיכבה אותם לחקירה בלבד".

"תיקון עולם הוא ארגון המספק כארבע טונות קנאביס בשנה וזה כל החשד נגדה", הוסיפו, "אנו מודים למשטרה שהטיחה את האמת הפשוטה הזו בפנינו. יתרה מזאת, היה והשוטרת אכן הצליחה להוציא במרמה ולחו חצי גרם מעל המינון שהציג רישיונה, הרי שהיא מדיחה, גנבת, וכל גרם שלקחה בא על חשבון מטופלים הזקוקים לטיפול".

"בלי המריחואנה אני לא מתפקד"

איציק פילוסוף, בן 31 עבר חמישה ניתוחים בגבו, יש לו פגיעה נוירולוגית ברגליים ופגיעה בקיבה. רגל שמאל משותקת ורגל ימין היא ללא תחושות. "שמונה שנים נטלתי מורפיום, הייתי מרותק לבית, ישנוני כל היום, לא מתפקד. בשנה האחרונה קיבלתי מרשם רפואי לקנאביס שבלעדיו אני לא מתפקד. עם טיפול של הקנאביס אני יוצא קצת מהבית לומד, מתקדם עם החיים, שממש השתנו לי לבלי היכר".

נועם פרמונט, מתנדב בתיקון עולם הסביר לוואלה! חדשות שהסובלים העיקריים מהסגירה הזמנית היו החולים.
"זה מהלך כוחני זה סוג של מלכוד. אותה סוכנת משטרתית סמויה התחננה ואמרה שלא ישנה בלילה, היא הפעילה מניפולציות". פרמונט הוסיף שלארגון אין אינטרס לתת לחולים יותר מכמות המריחואנה המוקצבת להם מאחר והתשלום עבור התרופה קבוע וכל כמות הניתנת מעל ההקצאה מובילה להפסד כספי.

חולים באגודת מטופלי הקאנביס בישראל, "נס מעוז", מקבלים טיפול, ליווי והדרכה צמודה מעובדי תיקון עולם במהלך חמש השנים האחרונות. בתחילת השבוע הבא הם מתכוונים לפתוח במאבק נגד מה שהגדירו כ"התעמרות בלתי פוסקת של משטרת ישראל ומשרד הבריאות בחברת 'תיקון עולם' ומטופלי הקנאביס הרפואי, הגיע הזמן לצעוק".

בחודש שעבר פרסמה הוועדה המקצועית של משרד הבריאות הבוחנת שימוש במריחואנה רפואית את המלצותיה הכוללות הצעה לכלול את הסם בסל התרופות. יו"ר הוועדה אמר כי על אף הכללתה בסל, המריחואנה תשולם על ידי החולים, תעלה לחולה כ-400 שקלים בחודש ותכלול שינוע של החומר ותדרוך לצריכתו. לדבריו, בתוך חצי שנה יחלו בתי מרקחת לשווק מריחואנה רפואית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully