וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תבחן אפשרות ללגליזציה של מריחואנה

6.6.2011 / 6:00

בעקבות דו"ח האו"ם שנכתב בידי ועדה בראשות המזכ"ל לשעבר, קופי ענאן, יו"ר ועדת הסמים של הכנסת טאלב א-סנע הציע כי גם בישראל ידונו בנושא, בעקבות הכישלון במלחמה בסמים קלים

הוועדה למלחמה בסמים של הכנסת תדון בשבועות הקרובים בדו"ח האו"ם בנושא סמים ששפורסם בשבוע שעבר והציע לבחון את האפשרות של לגליזציה של סמים קלים. כך אמר אמש (ראשון) יו"ר הוועדה, ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) לוואלה! חדשות. עם זאת, יש להדגיש כי ייתכן שממצאי הוועדה יהיו שונים בתכלית מאלה שהתקבלו בדו"ח וייתנו אסמכתה למדיניות הקיימת היום, האוסרת על שימוש וסחר בכל סם שהוא.

בדו"ח האו"ם, שנכתב על ידי וועדה בה היו חברים כמה אישים עולמיים בעלי שם, בהם מזכ"ל האו"ם לשעבר, קופי ענאן, וכן מנהיגים לשעבר של מדינות הנמצאות בחזית המאבק העולמי בסמים, בהם נשיא ברזיל לשעבר פרננדו קרדוסו, נשיא קולומביה לשעבר סזאר גבירייה ונשיא מקסיקו לשעבר ארנסטו סדייו, נקבע כי המלחמה העולמית בנגע הסמים "נחלה כישלון חרוץ", ואחד הפתרונות שכדאי לנסות כדי להתמודד עם התופעה הוא דה-קרימינליזציה של צמח הקנביס, כך שמשתמשי מריחואנה וחשיש - וייתכן שאף סמים נוספים - לא ייחשבו לעבריינים

"המדיניות הקיימת לא הוכיחה הצלחה מרשימה"

"אין דבר שהוא בגדר טאבו שאסור לעשות עליו חשיבה מחודשת", הסביר א-סנע. "המדיניות הקיימת לא הוכיחה הצלחה מרשימה". לדברי א-סנע, "הדו"ח של הוועדה הבינלאומית זה לא סתם דו"ח. ישבו שם אנשים בעלי שיעור קומה והם מדגישים שהפללה איננה פתרון ושצריך לעודד מחקרים ולהשקיע בגיל הסיכון בנוער, במקום במלחמה נגד הסוחרים. עדיין אין לי עמדה ברורה בנושא. ייתכן שנגיע למסקנה שהמדיניות הקיימת היא טובה, אך אולי נגיע למסקנה שיש לעשות לגליזציה של נושאים מסוימים. נבחן את כל האופציות".

אתמול הוועדה למלחמה בסמים הוציאה הודעה בשמו של א- סנע, ובה הוא הודיע כי, "לנוכח המסקנות הברורות העולות מהדו"ח ובשל העובדה כי המאבק בסמים בארץ רחוק מלהניח את הדעת, ראוי שמדינת ישראל והכנסת יבחנו מחדש את המדיניות בשימוש בסמים ובאופן המאבק בסמים הקשים. בכל מקרה, הוועדה בראשותי תגבש את עמדתה בנושא רק לאחר שתשמע את דעת המומחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully