וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראאד סלאח שוחרר בערבות בבריטניה; "המאבק יימשך"

ניר יהב

15.7.2011 / 22:13

ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית שנעצר כשבא ללונדון, ישתחרר ביום שני. סגנו אמר כי מדובר בניצחון על הלובי היהודי בבריטניה שפעל נגדו וכי "המאבק בפשיזם הציוני" יימשך

בית המשפט העליון לערעורים בלונדון הורה היום (שישי) לשחרר בערבות את ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח ראאד סלאח, העצור בבריטניה יותר משבועיים בגין כניסה בלתי-חוקית למדינה. פרקליטיו של סלאח אמרו בדיון בבית המשפט כי הוא אינו מהווה איום לביטחונה של בריטניה, ולפיכך אין טעם להותירו במעצר. באי כוחה של המחלקה המשפטית במשרד הפנים הבריטי התנגדו נחרצות לשחרורו ממעצר.

שופט בית המשפט העליון לערעורים בלונדון, סיר ניקולס סטדלן, אמר בדיון כי הטיעונים שהשמיעו עורכי דינו של סאלח "משכנעים באופן מסוים", וכי אכן יש לשקול מחדש את החלטת משרד הפנים לעוצרו. בין היתר, נטען בדיון לזכותו של השייח כי הוא אב לשמונה ילדים, וכי כיהן בעבר כראש עירייה בישראל (אום אל פחם - נ.י). השופט קבע כי עד לשחרורו הסופי ממעצר, סלאח יועבר למעצר בית בדירה בלונדון, יענוד אזיק אלקטרוני ויהיה נתון בפיקוח של פקיד ממחלקת ההגירה. עוד נקבע כי עליו להפקיד ערבות בגובה 30 אלף לירות שטרלינג.

ראאד סלאח מובא למעצר בכלא איילון יולי 2010. אורי לנץ
"המאבק לא ייפסק". סלאח, בפעם הקודמת שנעצר בישראל/אורי לנץ

עוד בנושא:
השייח נעצר כשנחת בשדה"ת בלונדון
הערעור שהגיש על מעצרו נדחה
האם סלאח נעצר בגלל תקלה במחשב?

סלאח צפוי להשתחרר ממעצר ביום שני אחר הצהריים. במסגרת ההגבלות שהוטלו עליו, נאסר עליו לשאת נאומים פומביים בבריטניה, או להשתתף בפעילויות "מעוררות פרובוקציה". מאות מתומכיו קיבלו את הבשורה בשמחה רבה מחוץ לבית המשפט. הם אמרו כי השייח מעולם לא ביצע כל פשע או עבירה, וכי הוא נעצר אך ורק בגלל לחץ שהפעילו ישראל והלובי היהודי בבריטניה על הממשלה בלונדון.

סגנו של סלאח, השייח כמאל חטיב, אישר את דבר שחרורו בנאום שנשא בהפגנה בכפר כנא, והבהיר כי מעצרו של סלאח "לא יגרום להפסקת המאבק". בשיחה עם אתר "פאנט" אמר חטיב כי "סלאח לא בא לבריטניה לביקור פרטי, אלא כדי לשאת את קול המדוכאים והעשוקים, ואת קולם של הפלסטינים שסובלים מהפשיזם הציוני, מהגזענות ומהאנטישמיות".

חטיב הוסיף ואמר כי מדובר בניצחון על הלובי היהודי: "הם רצו להשתיק את הקול הזה, אבל התוצאה הפוכה משרצו. סלאח התעקש לא לעזוב את בריטניה כמגורש ולהיכנס למעצר של שבועיים כדי שיבינו שהסוגיה שלנו צודקת. אנחנו מוכנים להיאבק למענה אפילו אם המחיר הוא מעצר של שבוע או שבועיים".

סלאח נעצר בסוף החודש שעבר בלונדון בעקבות צו מעצר שהוצא נגדו. ככל הנראה סיבת המעצר הייתה כניסתו לבריטניה, והוא ערער עליה. שרת הפנים תרזה מיי אסרה על כניסתו למדינה, לאחר שהוגדר "אדם בעל נטיות אנטישמיות מובהקות". למרות האיסור, סלאח נחת בנמל התעופה הית'רו. סלאח בא לאירועי "יום פלסטין" בלונדון גם בשנה שעברה, אלא שנעצר בישראל טרם המראתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully